Minimoog kast ??!!

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
long shot, of toch niet.

misschien dat iemand m nog heeft liggen van een midi-mini, of nadat een nieuwe kast is besteld in de USA.

ik zoek een houten kast voor een minimoog, origineel en het liefst in goede staat en inclusief die 2 houtjes onder lefthand controllers en bovenop het frontpaneel.

als je erover denkt een oude gebutste bak te vervangen door zo'n prachtige nieuwe (a $375), weet dan dat ik interesse heb in de oude bak.

hoi
nee, ik wil een ouwe originele, met butsen.
in amerika (even googlen op minimoog cabinet) kan je hele mooie exacte replica's kopen, maar dat staat toch niet bij een frontpaneel met wat krasjes en verkleurde schakelaars?!

Oke, hoop dat je er eentje kunt vinden dan :) inderdaad een long shot!

Ik ben het ermee eens dat de kast gelijk moet zijn aan de staat van de andere onderdelen. Mocht je zo'n kast niet op de kop kunnen tikken dan zou ik het toch overwegen om bepaalde onderdelen te laten maken van een soort hout dat past en dat eventueel zelf bewerken zodat het gebruikt lijkt.

Je eigen handigheid is daar dan de limit.

Nogmaals, suc7

Een replica bestellen en er met prikkeldraad krassen in slaan. Butsen kan je maken door hem een paar keer te laten vallen of met grote kogel lagers erop te gooien. Dan +- 3 maanden in de tuin laten staan. Drogen schruren en aflkken met van die old look lak. Ik denk nl niet dat er veel kasten in omloop zijn. En op die manier is't net echt. Tis alleen wel een hoop werk.

tja, dat gaat me weer te ver ;)

replica kost $375 + post (en douane ??) en dan al dat werk!

misschien als iemand anders een perfecte kast wil en een replica bestelt, wil ik de oude bak wel overnemen, als ie nog een beetje ok is. ;)

misschien moet ik het maar gewoon weer op mijn eigen manier doen: andere minimoog kopen en deze weer wegdoen. maar het is echt een heel oud serienummer met een dik geluid. nouj, we wachten nog even af. en misschien went het wel ?!

misschien moet ik het maar gewoon weer op mijn eigen manier doen: andere minimoog kopen en deze weer wegdoen. maar het is echt een heel oud serienummer met een dik geluid. nouj, we wachten nog even af. en misschien went het wel ?!

een replica moet voor minder in nederland wel te fabriceren zijn, ik denk dat je behoorlijk dicht in de buurt kan komen van originele vorm, kleur, etc.

Maar ik denk dat je hem het best voor een zacht prijsje aan mij kan verkopen. :)

krijg nou helemaal wat!

ik hield zelf een beetje rekening met de mogelijkheid, omdat het zo'n oude mini was, serienummer 17nogwat of zo, maar een forumlid vertelt me net dat deze kast waarschijnlijk gewoon origineel is, dat die in het begin zo gemaakt werd.

het was ook wel een heel erg mooie namaak.

laat deze thread nog maar even open. ik voel me zo dom en liep weer zo hard van stapel en er zijn vast plenty mensen hier die dat willen bevestigen.

hier nog wat foto's van de rammelbak.

Attachments

• mini1.jpg
    mini1.jpg
    152 KB · Bekeken: 70
  • mini2.jpg
    mini2.jpg
    128,9 KB · Bekeken: 75
  • mini3.jpg
    mini3.jpg
    147 KB · Bekeken: 73
  • mini4.jpg
    mini4.jpg
    102,3 KB · Bekeken: 75
olie, zat er net op bij het foto's maken, is intussen ingetrokken.
vanmiddag heb ik alle houtwerk eens in de meubelwas gezet.

Je hebt zo te zien weer een juweeltje in handen Leo! Kijk maar uit dat je er niet mee valt (ik weet niet of je de vloer ook meteen in de was hebt gezet :D)

Je hebt zo te zien weer een juweeltje in handen Leo! Kijk maar uit dat je er niet mee valt (ik weet niet of je de vloer ook meteen in de was hebt gezet :D)

dat ben ik al een jaar van plan (de vloer in de was zetten, niet vallen), althans, dat denkt mijn vrouw.

krijg me nou wat, gelukkig, eind goed al goed.
hij ziet er perfect uit !
van harte
heb zelf nog gegoogled, geen 1700 types of daaromtrent gevonden, wel een 2500 ( wat modernere kast) en een nog oudere, veel lagere ra-type, waarvan de kast wel lijkt, het zou dus best kunnen.
moest toch ook wel eigenlijk, mazzelaar !

Attachments

• 2500.jpg
    2500.jpg
    134,5 KB · Bekeken: 73
  • miniold.jpg
    miniold.jpg
    51,8 KB · Bekeken: 72
ja, ik ben er blij mee. maar je weet toch: het is niet alleen mazzel hè?! ;)

nee , het is ook hard werken en voorzienigheid, mazzelaar!

Status
Please reply by conversation.
Back