Ruisvolume op Pro One

demian

Ojee
Even een apart topic voor deze vraag,

Het volume van de ruisgenerator op mijn Pro One is zeer laag in vergelijking met de 2 Oscillator volumes.

Hooihuis gaf in een ander topic aan dat bij hem de voorgevel van het huis afgeblazen wordt als hij zijn ruis open zet.

Hoe zit dat bij de andere Pro One's hier op SF ?

dat van de noise was mij ook opgevallen.....ik was in veronderstelling dat ie zo subtiel moest zijn.....hoe is de noise bij andere Pro One gebruikers??

Mijn Voorgevel zit er gelukkig nog steeds in maar het volume van mijn ruis is wel aardig in balans met de Osc's.

je kan beide oscs ook gewoon zachter zetten, meer dan logisch eigenlijk want als je minder ruis wil zet je de noise toch ook zachter, als je minder osc wil zet je dus de oscs zachter...

de beste test en vergelijk is nutuulk als iemand beide oscs op dezelfde range zet en met dezelfde wave (bijv zaag) en dan zowel de beide oscs levels als het noise level helemaal open schroeft en daar ff een mp3 van post...

Ja maar, ik hoor dus zo goed als geen ruis, het is dus zo, dat wanneer ik een osc voorbij de '1' open zet, ik eigenlijk al geen ruis meer hoor.

Nou ja goed, 't hangt er een beetje van af bij welke filter instellingen, if ($filter ~= 5 AND $resonance ~= 4 AND $osc < 3) dan hoor ik de ruis nog wel wanneer deze volledig open staat.

't zou dus kunnen kloppen wat je zegt.. :D

Maar eigenlijk ook alleen bij die instellingen, verander ik wat, dan zakt de noise in verhouding enorm weg..

De osc's en noise moeten gewoon qua volume in verhouding staan. Daar hoef je geen andere pro one voor te horen.

Je noise amp is vermoedelijk gewoon gaar.

Zoiets denk ik dus ook, ik ga 's even wat vezinnen dan.. thanks! :okdan:

Ik vermoed inderdaad dat het iets is dat simpel op te lossen is door een techneut - misschien is het zelfs wel af te stellen op het board zelf? Er zit een kleine trimpot bij de mixer maar waar die voor is weet ik even niet uit mijn hoofd. Ik heb de Pro One wel zelf gecalibreerd een tijd terug, maar die trimpots zitten niet per se in de secties waar ze iets mee te maken hebben.

het is niet de potmeter? kans is misschien kleiner, maar vuile switches/potmeters kan een issue zijn bij de pro-one. beetje veel draaien helpt soms. schoonmaken is beter. oh shit, ik was aan het schoonmaken !

't is niet de potmeter volgens mij, de potmeter werkt over zijn gehele range, alleen gemiddeld genomen met een veel lager volume dan de andere 2 oscs.

D'r moet even naar gekeken worden door iemand, maar bedankt voor alle tips, ik weet iig genoeg nu. :okdan:

haha, nog niets aan gedaan, de gene die het voor me zou kunnen doen is op vakantie, en morgen ga ik zelf.

To be continued dus.. 8)

ik denk dat verschillende pro-1 gebruikers maar eens ff mp3's moeten posten dan van een basicsound met dezelfde parameter standen...

ik kan nu niet posten mbt pro 1 gebral
want & maaaar ,...

ikweet nog wel dat mn pro one dat een beetje had ...ruis is helf vd ....osc volume

met een low pas filter duw je dus ook so ...ruis weg [duidelijk!]

toch wel belangrijkwant bv een sound met de pro one [osc a en noise aan in verhouding hoejet lekker vind klinken ! ]en osb as modulator op bv t filter.....die met reso tikkie open t filter niveau modululeerdt
dan is die verhouding reso ...noise/osc a best belangrijk en

mijn amntwoord is denk caps vervangen int noise circuit

o o o oh nope dieik ben
komt de noise niet gewoon uit de cem chippie
>???
u hoort alweer
aster egt iemand een juist antwoord heeft

mag tie nu opstaan
8o)
demian de pro one is niet egt een noise monster
modulation is mega on tha sucker

haha, nog niets aan gedaan, de gene die het voor me zou kunnen doen is op vakantie, en morgen ga ik zelf.

To be continued dus.. 8)

morgen gaatie zelf das dus natuulijk geen ...liefde voorje synths he ,..
gewoon anal..anulreren die vakantie ,..
en cleaning sessie starten

trouwens das mijn en leo zn tip idd zijn de potties van de pro one en switches helemaal [cs30 ook trouwens ] niet egt van ..stevige kwaliteit
dus kan vuil jointresten en meer in komen

uiblazen

is optie
openschroeven ook

en kijk gelijk ff naar t circuit board
mooie paddos erop getst waarschynlijk :dubbel:

Back