synth gezocht, denk aan polysix/juno etc.

Status
Please reply by conversation.

horny rabbit

Stamgast
een vriend van me zoekt een synth.
het gaat z'n eerste worden en hij heeft bij mij al een beetje kunen proeven. hij wil in iedergeval een wat oudere analoge bak (liefst met houten randjes) hahaha ;P
hij wil iets in de richting van een juno 60, die heb ik dus hij hoeft die niet maar mss wel een juno6.
of polysix, volgens mij is een jupiter ook wel wat voor hem.
sh-09 kan ook. transcendent, elka synthex, the source, prodigy, mss een jen100 of iets in die richting.
hij wil max 800 tot 1000 hieraan uitgeven volgens mij.
dus als je er eentje in de weg hebt staan laat maar weten.

gegroet

krijg je dat gezeik weer van al die lui met goedbedoelde tips....

hier de eerste: wiseguy heeft een source te koop staan, valt binnen het budget, heeft erg knappe houten randjes en ik vind het echt een beest van een synth.
arpeggiator, sequencer, s&h en een heel vette tot smerig scheurende sound.

synthex gaat ruim buiten het budget vallen, de rest die je noemt is slappe zooi vergeleken bij de source.

kan me voorstellen dat de juno of poly6 (polyfoon, totaal andere sound/mogelijkheden) een optie is, maar wat je verder noemt gelijk weer vergeten ;)

jah de source lijkt mij ook heel dik klinken.
alleen geen draai knopjes, iets minder maar doet volgens mij geen afbraak aan de sound. een mono/poly intereseert hem ook nog wel denk ik. ik zal ff zoeken naar die source van wiseguy

Kawai 100F, Jen sx1000, Korg monopoly, Korg 700s,770,800DV,polysix, Moog rogue zijn helemaal van hout is veel leuker dan houten randjes.

jup het is matig, maar voor een beginner is het wel heel vet! =)

Enige nadeel zijn de toetsen ja.
Maar Korg ms2000 is volgens mij kwa sound en toetsen veel beter. Plus Vecoder enzooo. Tegek =)

En veel goedkoper.
Misschien wat minder dik dan de analoge stuff maar je kan altijd wel weer later verkopen , of nog een erbij kopen toch? =)

Tis maar een tip =)
Bespaart je hoop geld en repareer gedoe voor later.

Status
Please reply by conversation.
Back