Doepfer,Flame Clockwork,Plague Bearer

ronnyvalder

Ouwe rot
Hallo,het is nu 2 dagen geleden,dat ik in het bezit kwam van een Flame Clockwork
en een Flight of Harmony Plague Bearer.
Heb er wat mee zitten spelen en volgende 3 stukjes zijn eruit ontsprongen,
heb deze 3 samengevoegd tot één mp3.
Geen sequencer,de pitch is in real-time opgenomen via de rec functie van de clockwork,
ook zorgt deze voor de gate van de bassline VCA en ook stuurt hij de Plague Bearer aan.
Daarbovenop heb ik een kick gemaakt met een filter die zelf oscilleert en via noise
en filter verkreeg ik de percussie clicks.
Het verschil tussen de 3 stukjes verkreeg ik voornamelijk door met de flame clockwork tijden
te veranderen zodat verschillende ritmes van filter en VCA bereikt werden.
Verder is er voor de bassline dus 1 doepfer standaard VCO gebruikt.

Attachments

• Clockworks mp3.mp3
    2,5 MB · Bekeken: 94
@ Grafmeester,thanx,effe wat stil gelegen,hopelijk binnenkort eens iets uitgebreidt maken,
eventueel door te multi-tracken.
Voor diegene die met modulars bezig zijn raad ik die Flame Clockwork aan,
daarbij eind dit jaar komt er weer een leuke module uit,spijtig dat deze wel prijzig zijn :-(

dan nog het geld waard neem ik aan? dan maakt het niet uit of het duur is natuurlijk.
ga binnenkort waarschijnlijk een doepfer dark energy aanschaffen. wordt m'n eerste synth van zulke soort. dan moet ik wel met sequencing en dergelijks werken. weet nog niet waar ik mee moet beginnen (software heus), dus als je wat aanraders heb zou dat fijn zijn. ben tot nu toe alleen bezig geweest met real-time synthing wat toch wel beperkt is in de multi-tracker.

op doepfer! het is het begin van een vette modulair studio hoor! :D

Ik vind hem ook wel koel. alleen die kick is niet ok hoor. Ik bedoel, die staart vd kick klinkt heel rommelig naar mijn idee.
Er zit volgen smij een lfo op die het soms naar mijn een beetje wegtrekt. Ik denk dat het in de resonantie zit ofzo...

@ RSB : ja,heb het erna ook opgemerkt,maar geef dan ook toe,dat het maken van drumsounds met subtractief synthese een onderdeel is waar ik nog wat in te leren heb,maar vindt het zeer boeiend en puur fun :-)

@ Grafmeester : bedoel je dat je tot nu toe je synths real-time inspeeld in een multi-tracker,dus geen midi en quantize.
Als je redelijk strak kunt spelen denk ik wel dat het een organische track geeft,
ga je voor de desktop dark energy of die voor in een modular????

ja precies, recht de multitracker in. heb echt nog nooit met midi gewerkt, en dat was nog nooit echt nodig. mja, met de dark energy dus wel (desktop ja), in mijn geval.
maar da's mooi, zo blijf ik wel leren he. :L

Back