MFB-502 drumcomputer

De 502 is een lekker bakje. ik gebruik hem met mn Jomox xbase en mn 606. Hij is echt lekker gruizig analoog. Ik vin het wel jammer dat somiige sounds hard panned zijn. Hij is ook echt heeeeel klein. Zit er aan te denken er een andere casing omheen te maken met grotere knobs. leuk ding voor de centen:okdan:

@monopoly; in de 502 zitten echt geen samples. Puur analoog.

de nieuwe versie, de 503 llijkt mij ook interessant !

MFB503_top1.JPG

HOE SYNCED ZOON MFB 501 / 502 ?
LEVKA / ELEKKTROVOLT

mooi machientje hoor die rattlesnake [homemade look idd toff juist !
475.- eu ...wastie [is niet weinig]
Pinbelegung des BME UNIVERSAL PORT
Pin l ........ PARAMETRIC
Pin 2 ........ CLOCK (mit Pin 6 verbinden)
Pin 3 ........ CLAP
Pin 4 ........ LOWCLAVES
Pin 5 ........ HIGH TOM
Pin 6 ........ SNARE DRUM
Pin 7 ........ HIHAT
Pin 8 ........ CYMBAL
Pin 9 ........ CLOCK D l SÄBLE
Pin 10 ....... GROUND
Pin 11 ....... BASS TOM
Pin 12 ........BASS DRUM
Pin 13 ........LOW TOM
Pin 14 ....... HIGH CLAVES
Pin 15 ....... frei

nog wat bme info [pix vooral ]http://www.cyborgs.de/synthesizer/tests/BME/BME_Story.htm

MIDI, neem ik aan :)

leuk trouwens dat we opeens over een BME rattlesnake gaan ouwehoeren, maar misschien is het een beter idee om daar een nieuw topic van te maken.

de mfb-502 heeft midi in, heb hem laten lopen via de jomox midi out of de 505 midi uit, loopt zwaar strak, een leuke drumcomputer met mooie snares en de claps vind ik mooi, de 502 is ook eenvoudig te programeren, het enige jammer is dat de knoppen erg klein zijn, maar zeker heftig vind ik

Origineel geplaatst door elektrovolt
leuk trouwens dat we opeens over een BME rattlesnake gaan ouwehoeren, maar misschien is het een beter idee om daar een nieuw topic van te maken.

Mooi volk heb je hier toch. Dit topic ligt al 4 jaar op zijn gat, een of andere dwaas pleurt hier zijn vraag over de rattlesnake neer, en iedereen gaat verder over de 502 alsof dit topic van vorige week is. :peukie: :biertje:

ow, dat zag ik niet, vaag :D

ja goed he
die man met zn rattle snake = de schuldige ik niet !
:D
2003.12.20 12:32
elektrovolt i

Crimson King

Vers lid

Geregistreerd sinds: Oct 2005
Ik woon in:
1 berichten geplaatst.

Hey,ik heb een BME rattlesnake maar er komt geen geluid uit!!!
De leds doen het wel... Wat moet ik nu doen???

Old Post 2007.06.16 19:06

misschien eff een nieuwe post openen over de rattle snake ik had m nog nooit gezien maar .misschien kan die man effe wat sound samples posten ,...[gemeen !]
maar wat ik niet begryp astei een kennis is van her fricke van mfb
stuurjem op en laat m makenn

of zie ik dit verkeerd
dus die mfb 502 is best ok mmmmmmmmm
zat eiegnlijk aan een boss 670 te denken
:peukie: :okdan: :doei: denekn en doen is een tweede

wacht ff ron, mfb en een boss dr-670 is wel een heel groot verschil. heb zelf de dr-670 gehad. klank = mager heel dun. wel leuk de aanslak gevoelige pads, soort mini mpc :)

gebruikte hem alleen om de vermona mee aan te sturen en omdat ie een heel strakke midi clock uit kan sturen. maar de geluiden zijn echt niks joh

wacht ff ron, mfb en een boss dr-670 is wel een heel groot verschil. heb zelf de dr-670 gehad. klank = mager heel dun. wel leuk de aanslak gevoelige pads, soort mini mpc :)

gebruikte hem alleen om de vermona mee aan te sturen en omdat ie een heel strakke midi clock uit kan sturen. maar de geluiden zijn echt niks joh

is eigenlijk mischien juist wat k zoek [een aantal drumaps extra ] want ik heb wel genoeg bekende xox en nog wat bekende drumachines ...en nog een cr8000/mxr185[stuk]rm1x

moet zeggen dat ik laatsetyd vaak ook software [samples]
drmmatic attack & microtonic gebruik ...vanwege de easy manier van werken
snel drum patterns leggen
setje fx divers toepassen op drums goed voor inspiratie

uiteindelijk asje dat wil copy-en op bv hardware pakt t vak heel anders uit
keuzes ...grr

:dubbel:

Origineel geplaatst door lepelon
de mfb-502 heeft midi in, heb hem laten lopen via de jomox midi out of de 505 midi uit, loopt zwaar strak, een leuke drumcomputer met mooie snares en de claps vind ik mooi, de 502 is ook eenvoudig te programeren, het enige jammer is dat de knoppen erg klein zijn, maar zeker heftig vind ik

Hmmm, heb ook de 502 aangeschaft, gaaf ding. Maar dat ie zwaar strak loopt durf ik niet te beweren.
Ik heb um aan de 707, dan valt ie er duidelijk net voor, is ie steeds iets eerder, erg vervelend... Iemand anders die dat ook heeft ondervonden?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door cornelis a.
Hmmm, heb ook de 502 aangeschaft, gaaf ding. Maar dat ie zwaar strak loopt durf ik niet te beweren.
Ik heb um aan de 707, dan valt ie er duidelijk net voor, is ie steeds iets eerder, erg vervelend... Iemand anders die dat ook heeft ondervonden?

geen idee ,..=wel erg vervelend voor je in cubase bv kunje -/+ timing geven maar aan je tr707
geen idee

Origineel geplaatst door cornelis a.

geen idee ,..=wel erg vervelend voor je in cubase bv kunje -/+ timing geven maar aan je tr707
geen idee

iig wilde ik ffe zegge ik ga maar wers voor een bohm drumachine
doitse linndrum
jaaaaah
:halleluja thnx red

Denken jullie dat de decay times van de MFB 502 te modden zijn?

Kzou wat meer booooooooom uit de kick willen en de hats/snare juist korter.

even offtopic: Dit is nu echt eens een gezellige threat, eentje waar niet iedereen op elkaars kop zit omdat het één beter is als het andere. Maar gewoon tof over de sound babbelen.
:)
grts

Back