[Vraag] Yamaha UX256 Midi interface

Cubik_Planet

Knoppofiel
Heeft iemand ervaring met de Yamaha UX256 Midi interface???

Ik heb binnenkort een nieuwe MIDI interface nodig met meer midi ins en midi outs en kwam deze Yamaha tegen....

De SOS review vind ik niet echt duidelijk over dit apparaat.... dus daar hebben we het forum voor..... iemand ervaring met deze interface???

Eventuele alternatieven die beter zijn????

Thnx all......

CP

Attachments

• yamahaux256front.gif
    yamahaux256front.gif
    32,2 KB · Bekeken: 196
Ik heb de UX256 een tijdlang overwogen, temeer daar ik over een synth met een to-host aansluiting beschik en ik onder de indruk was van het feit dat hij makkelijk als midi patcher te gebruiken is. Punt voor mij was echter wel dat hij over 2 to-host aansluitingen beschikt en mezelf in de nabije en minder nabije toekomst nog geen 2e apparaat zie kopen met een to-host aansluiting.
Maar goed 7 aansluitingen is natuurijk ook niet slecht.

Ik kwam echter de Edirol UM-880 tegen. Deze 8 in/ 8 out USB MIDI interface/MIDI patcher kan volledig standalone als MIDI patcher functioneren. Patchen gaat met knoppen op het toestel zelf en niet via software.
Ik weet niet wat het prijsverschil tussen deze 2 is, dus de vergelijking is misschien niet helemaal eerlijk is, maar ik ben vooralsnog erg tevreden met de UM-880.
Waarschijnlijk ten overvloede, maar voor uitgebreide specs www.edirol.com en www.yamahsynth.com .

Overigens beschikt LeonMols over beide apparaten. Misschien even contact op nemen.

groet

Tom

de UX heeft problemen met Sysex...ik kan zelfs mijn Yamaha (of juist mijn Yamaha producten, de andere gaan wel goed) niet goed aansturen (patches editten) via sysex en gebruik dan mijn kleine midiman. Midiman kan ik je sowieso wel aanraden: stabiel, betrouwbaar en gewoon goed.

Problemen doen zich (bij mij) voor met de A4k en soms met de An1x en de Cs2x.

Heb nu ook een midiman..... MidiSport 2x2.... werkt zeker wel goed ja...... misschien moet ik wel gewoon voor de MidiSport 4x4 gaan......

Ik zal ook ff naar de Edirol producten kijken.....

De SOS review van de Yamaha had ook al iets gezegd over de problemen met het editen van je patches.....hmmmmm

Thnx so far...

CP

Back