machinedrum andere geluiden mogelijk dan dance?

musicheaven

Ouwe rot
ik weet dat het een tweakersbox is, en neen, ik verwacht er geen akoustische drums van, maar neigt hij toch meer naar de dancerichting of zou je er ook relaxe, eerder realistische of meer bezadigde geluiden kunnen uithalen? of is hij toch echt meer voor van die dreunende beats?

ik denk nu beetje richting pop, jazz, lounge etc

al advies geapprecieerd

Ik ben van mening dat dat wel goed kan.
Zeker met een uw.
T blijft natuurlijk wel die elektron sound hebben die miss niet echt natuurlijk/realistisch klinkt.

Hij is iedergeval tweakbaar genoeg om niet alleen maar te knallen.

Met dat Lfo overschot bijvoorbeeld, kan je de geluiden ook wat laten moduleren door de tijd.
(zodat het niet de hele tijd hetzelfde klinkt)

elektron blijft fletsige sound natuurlijk
maar dat betekent niet dat je niet alles ermee kan maken

1
fletsige sound natuurlijk
wat bedoel je daarmee?

2: maar die UW, je bedoelt dan wanneer je samples inlaadt? blijven die samples in romgeheugen, of moet je die, zoals bij de meeste samplers, elke keer weer inladen?

Ja wanneer je sampled idd.
De samples blijven in je geheugen.

In pop en lounge worden ZEER vaak ook drumcomputers gebruikt met bijv. 808-sound-a-like geluiden.
Denk maar aan 'In the Air Tonight' van Phil Collins, MJ, Café del Mar-serie, etc. etc.

Lijkt me best wel een leuke bak om voor die stijlen te gebruiken. Maar wil je echt realistische(re) drums dan kan je ook voor bijvoorbeeld een MPC gaan en de drums die JIJ wil/mooi vind samplen en bewerken.

kan zeker veel meer dan knallende dance. vind m juist bijzonder geschikt voor subtiele electronica, ambient, IDM enzo. pop en lounge zeker goed te doen. jazz zie ik niet zo gebeuren, tenzij met samples maar toch niet ideaal denk ik. breakbeaten met samples is trouwens ook erg tof met de MD-UW.

goed om weten,, en de samples blijven dus, na uitschakelen des machines, in geheugen? hoe doe ze dat? een soort program ram of flash ram of zo?

ik las dat je 2,5 mb (pff) an geheugen hebt, wat i jullie ervaring hiermee: hoeveel drumsampletjes is dat ongeveer? is dat wat de moeite?

Super filmje! Misschien toch maar eens gaan sparen.

ik heb al die filmpjes al een paar keer bekeken, wou advies van mensen die hem hadden. de uw is wel een stuk duurder he dan de standaardversie, vind dat eigenlijk nogal duur voor wat dat maar te samplen heeft

en ja ik heb die handleiding weken geleden al gedownload en doorgenomen, maar het is een duur apparaat en wil goed geïnformeerd zijn eerst

dat fletsige blijft
je kan wel apart bewerken natuurlijk
maar t blijft duidelijk 1 kleurtje die zeker niet voor dikke vette overweldigende snares ed geschikt is
beetje iele bak
ik heb m hier standaard door een analoog filter gerout om m wat ballen te geven en daardoor wordt ie ineens eeen stuk leuker
maar alsnog gebruik ik m vrij weinig eigenlijk
tegekke seq vanwege die parameter lock ook.. echt beter kan niet
maar fletsige muffige sound

het punt van het kleine maar snelle sample geheugen is dat er maffe realtime bewerkingen mee mogelijk zijn. bijvoorbeeld de afspeelposities en -snelheid met LFO's of parameter locks modulaten en realtime samplen (van de eigen outputs of van externe inputs). zeer cool.

lekkere rauwe 12 bitter heh..

Lees eens iets over de RAM machines. Alleen die toevoeging maakt een UW versie het al waard.

Waar woon je in de buurt? Als Soest vlakbij is voor je en je bent een keer in de buurt dan mag je wel even checken hoor. Gaat je alleen geld kosten zodra je hier weggaat denk ik :D

Ik vind de UW ook zijn meerprijs waard. Wordt de bak nog meer allround van en de live-tweak-mogelijkheden zijn waanzinnig. Houdt wel rekening met behoorlijk wat gepruts om de samples in de UW te laden. De MiniCommand (zie elektron-users) lijkt daarvoor een heel handige tool.

Wel ben ik het met de opmerkingen over de sound eens (maar daar is al veel over geschreven). Ik heb m'n oude S2000 onder het stof vandaan gehaald en dat klinkt toch weer heel anders. De combi is eigenlijk heel goed. Dat idee van de analoge filter vind ik trouwens ook niet verkeerd, wat je gebruik je daarvoor?

zou wel eens willen komen luisteren, maar woon in oostvlaanderebn, belgie dat is dus wel een eindje

Back