machinedrum andere geluiden mogelijk dan dance?

Ik vind de UW ook zijn meerprijs waard. Wordt de bak nog meer allround van en de live-tweak-mogelijkheden zijn waanzinnig. Houdt wel rekening met behoorlijk wat gepruts om de samples in de UW te laden. De MiniCommand (zie elektron-users) lijkt daarvoor een heel handige tool.

Wel ben ik het met de opmerkingen over de sound eens (maar daar is al veel over geschreven). Ik heb m'n oude S2000 onder het stof vandaan gehaald en dat klinkt toch weer heel anders. De combi is eigenlijk heel goed. Dat idee van de analoge filter vind ik trouwens ook niet verkeerd, wat je gebruik je daarvoor?

De minicommand staat hier maar het wordt nog even wachten op de juiste firmware wil je echt gebruik kunnen maken van het SD kaartje dat erin zit..
Manuel is druk bezig hoop ik :) Door die firmware gaat het geheugen met een grote sprong uitgebreid worden!!

Die minicommand is wel een erg tof apparaatje zeg voor live, instant reversen van je RAM machine door middel van 1 druk op de knop, breakdown van je beat (1/8 1/16) vast zetten daarvan of door middel van 1 druk op de knop.
Bassline generator, arpje, onder 4 knoppen de laatste 4 gebruikte cc''s vastzetten, 1 machine/part bespelen als polyphone synth.
De master delay van alle tracks beheersen met 1 encoder, erg vet!

Om even terug te komen op de MD, als je ervoor gaat kies dan echt voor de UW versie , ik denk dat elke MD bezitter dat wel kan beamen..

Jammer dat je overigens niet in de buurt woont, misschien dat er iemand anders in de buurt zit die zo aardig is om je te laten proberen ?

Tuurlijk moet je de uw versie kiezen !
Die is zoveel cooler.

En samples uploaden gaat vrij makkelijk met turbo midi en c6.

ik ben van antwerpen stad en heb een MD UW...je mag altijd is komen luisteren

Back