invoerkosten uit Verenigde Staten?

musicheaven

Ouwe rot
als ik daar iets NIEUW koop (weet niet of dat verschil maakt met tweedehands) en naar hier laat opsturen moet ik dan tax betalen of douane? en indien ja, hoe wordt die berekend?

19% BTW betaal je sowieso. Daarnaast is het afhankelijk van wat je invoert of er nog een extra heffing bij komt (de lijstjes daarvoor staan op de site van de douane). En veelal betaal je nog inklaringskosten (euro of 12) en eventuele extra kosten van de vervoerder.

Er is voor de douane in principe geen verschil tussen nieuw en tweedehands.

invoer van software.
dus je moet de nieuwprijs nemen en daar nog eens 19percent btw bijtellen?.

en dan nog transporkosten en inklaringskosten (neem pakweg 35euro in totaal)

??

Koop je het nieuw of 2ehands?
Als het 2ehands is dan verkoper vragen of hij het wel wil verzekeren voor de werkelijke waarde maar verder wil declareren als "gift".
Doe ik altijd nooit problemen mee gehad.

Met dingen onder de 150 euro komt er volgens mij sowieso nooit iets bij van de duane.
Maar zou dit nog even checken online want ik weet het precieze bedrag niet meer.

invoer van software.
dus je moet de nieuwprijs nemen en daar nog eens 19percent btw bijtellen?.

en dan nog transporkosten en inklaringskosten (neem pakweg 35euro in totaal)

??

nee, eerst de verzendkosten etc en daarover invoerrechten en btw, komt op ruim 20 % van het totaalbedrag, beetje afhankelijk van het produkt.

bij waarde van de goederen onder 20 euro worden verzendkosten niet bekeken en komt het door. boven 20 euro wordt ook naar verzendkosten gekeken en dan is het boven 45 euro al kassa dacht ik. kosten zijn 16 euro of zo + de belasting dan nog......

gift zegt niks. met bedrijven is het lastiger dan met particulieren.
meestal krijg ik een doos met een ingevuld formulier erop, verzekerd, aangegeven, waarde erop etc etc.
maar dan ineens ontvang ik een doos met alleen een paar postzegels erop en die komt zo binnen, heeft geen douane naar gekeken.
zo'n pakketje doet er dan een dag of 4, 5 over, terwijl een pakket dat de gang langs tnt inklaring en eventueel douane moet maken al gauw 3 weken onderweg is,

Back