NI Kontakt > Fantom XR

mathieumaes

Nieuwkomer
Ik beschik over een paar soft synths die zeer goeie samples bevatten.

Aangezien ik het niet zie zitten om een laptop ofzo mee te sleuren als ik live speel, ben ik op zoek naar een makkelijke manier om de samples over te nemen in mijn Roland Fantom XR-rack.

Ik heb een programmatje gevonden "Translator" (http://www.chickensys.com/) die dat feilloos zou moeten doen. De files worden geconverteerd en via het geheugenkaartje in mijn Fantom XR geladen, maar de geconverteerde patch heeft een lastige latency van zeker 500ms... onbespeelbaar dus...

Heeft iemand hier ervaring mee ? Misschien andere software of een makkelijke manier om de samples naar mijn Fantom te exporteren ?

Alvast bedankt!
Mathieu

in welk formaat heb je Translator de NI files laten converteren? Ik weet niet wat het handigste formaat is voor je XR om met weinig latency patches af te spelen (ik heb geen Fantom, en Translator heb ik ook al lange tijd niet gebruikt) maar misschien moet je 'ns een ander formaat proberen... en heb je dan de oplossing,want volgens de chickensystemssite zou het gewoon moeten werken... Misschien zijn er forumleden die dit al eens geprobeerd hebben en meer tips voor je hebben?

De grap van software als kontakt is dat je hele grote samples in kunt laden, zelfs groter als het interne geheugen van je pc. Kijk even wat het geheugen van je fantom is, en converteer een multisample die er helemaal in past. Ik heb geen fantom, maar dit is hoe het met de meeste workstations werkt. Praktisch betekent dat, dat je genoegen moet nemen met veel minder keygroups, en dus ok minder of helemaal geen layers moet gebruiken. Wil je die concessies niet doen, wordt het dan toch de laptop.

in welk formaat heb je Translator de NI files laten converteren?
Translator heeft een formaat voor handen specifiek voor Fantom XR. De samples worden SMPL0001.wav enz. genoemd en er wordt een .svd file aangemaakt waarin blijkbaar de patch data zit. Als ik de hele boel op een flashcard kopieer, dan kan ik in de Fantom gewoon de patch selecteren vanaf de geheugenkaart...

*KNIP*... dat je genoegen moet nemen met veel minder keygroups, en dus ok minder of helemaal geen layers moet gebruiken. Wil je die concessies niet doen, wordt
het dan toch de laptop.

Er zijn 12 samples van in totaal 11 Mb, waarbij de grootste sample 4 Mb is. Ik heb bij wijze van test een heel eenvoudige patch genomen, geen layers...

De reden dat ik het met translator probeerde is het gemak... Gewoon een .NKI bestand selecteren, rechtermuisknop en "save as..." > Fantom XR. Daarbovenop zit mijn Fantom in een rack die nooit naar huis komt. Het zou geweldig zijn als ik thuis op mijn PC mijn samples kan klaarmaken om ze dan via een geheugenkaart in de Fantom XR te gebruiken...

Zijn er misschien nog andere gelijkaardige programma's die ik kan proberen ?

Back