Goede drummodule..iemand een idee??

A3-jan

Stamgast
Heeft iemand een idee over welke drummodule het beste zou passen bij mij?
Ik wil hem gaan gebruiken als module voor percussie en andere drumgeluiden tijdens optredens, dus liefst een 19 inch rack versie!
Eventueel met verschillende uitgangen voor split-signal.

bij voorbaad dank!:okdan:

volgens mij is die Roland R-8 de rack versie wel ok! En volgens mij best te doen alleen lastig qua kaartjes voor de geluiden...

... of een JoMoX Airbase99. Ik heb voor de mijne pas mijn bcr2000 ingesteld en dan wordt ie pas fantastisch controleerbaar. Veel mogelijkheden voor een redelijk schappelijke prijs en hij heeft een hele rij uitgangen naast elkaar.

De geluiden die ik zal gebruiken zijn veelal percussie-sounds...bonga's, conga's, tambourijnen, shakers en dergelijke. Dus niet de kick snare hihat toms.
En zal hem vaak midi-aangestuurd hebben. Wat wel makkelijk was bij de td-7 die ik nu heb is dat er 2 individuele uitgangen op zaten, zodat ik hierlangs de kliktrack kon uitsturen.

volgens mij is die Roland R-8 de rack versie wel ok! En volgens mij best te doen alleen lastig qua kaartjes voor de geluiden...
Die roland r8 rack versie kan ik nergens vinden hoor!

r8m.jpg
Die roland r8 rack versie kan ik nergens vinden hoor!

ff zoeken op r8m als ik me niet vergis

ik zou een sampler zoeken dan.

Uitstekende suggestie. Koop voor 200 euro een beetje knappe AKAI, en je kan er elk drumgeluid van de wereld in kwijt. (S2000 met 8out, of S2800, S3000xl of S3200 etc.) Een paar kant-en-klare drum/perc CDrom's erbij en je bent helemaal klaar.

Voor wat jij wilt zou ik geen drumstation nemen. Dat is een 808/909 kloon.

Uitstekende suggestie. Koop voor 200 euro een beetje knappe AKAI, en je kan er elk drumgeluid van de wereld in kwijt. (S2000 met 8out, of S2800, S3000xl of S3200 etc.) Een paar kant-en-klare drum/perc CDrom's erbij en je bent helemaal klaar.

Voor wat jij wilt zou ik geen drumstation nemen. Dat is een 808/909 kloon.
Hmm misschien idd een optie, maar enige nadeel is dat de sampler gelijk 2-3 units verbruikt en daar er nog 2 units met di-blokken bij komen zit ik aan een nogal groot unit-systeem tijdens optredens.....en ik moet al sjouwen (tja de motif-es8 is nie bepaald licht!! hihi)....wordt het btje te groot.
Daarbij is de R8m 1 unit ....is dit de laatste versie van de drummodules? Of zijn er nog nieuwere van roland?? Iemand die dat weet?

Bedankt voor de reacties tot dus ver!

En daarmee vervalt de rest?

Hoe bedoel je? Als je veel percussie enzo wilt gaan gebruiken, dan zou een D-Station niet mijn eerste keus zijn, toch? Die is bedoeld als 808/909 kloon, en de beschikbare percussiegeluiden zijn slechts die je ook in de oorspr. versies vindt. Beetje beperkt dus, als je een module zoekt voor percussie. Andere (goedkope) opties zijn de D5 van Kawai, schijnt ok te zijn, en de Drummodule van Alesis, de D4, meen ik?

En sampler te groot? neem dan een s760 van Roland, is maar 1U groot/dik/hoog, hoe je het ook wilt formuleren.

Een Boss DR-550 of beter. Lekker klein. Veel geluiden.

Is ook ongeveer zoiets als een R8.

Daarbij is de R8m 1 unit ....is dit de laatste versie van de drummodules? Of zijn er nog nieuwere van roland?? Iemand die dat weet?

Bedankt voor de reacties tot dus ver!

volgens mij heeft roland geen recente drummodules meer uitgebracht. Ja of je moet voor zo'n groovebox gaan maar die past niet in je rack natuurlijk :P

je hebt er ook nog 1tje van alesis krijg ik net te horen... de DM 5 en zijn voorloper de DM 4 zijn ook wel te doen.

De boss is geen 19 inch, dus niets voor mij.
Werkt het bij een sampler het zelfde als bij een drummodule, waar je onder je klavier elke toets een ander geluid kan zetten in 1 patch?
Wel gelezen dat de alesis dm5 nogal wat ruis produceerd en je er goed aan doet een filter of via de eq deze te verwijderen.

En weet iemand, die de roland r8 heeft, of die multi-uitgangen het zelfde is als een aux-uitgang of dat dit trigger uitgangen zijn.
Ik wil namelijk vanuit de r8 een signaal lopen die buiten de main-out loopt. (voor de kliktrack)

Laatst gewijzigd:
Snap trouwens niet waarom de makers van synths, niet een synth maken met meer uitgangen dan max 4! Zodat je op 2 uitgangen je synth kan laten komen, op weer 2 andere de percussie-geluiden voor naar de frontmix en op 1 de kliktrack voor naar de drummer.

De geluiden die ik zal gebruiken zijn veelal percussie-sounds...bonga's, conga's, tambourijnen, shakers en dergelijke. Dus niet de kick snare hihat toms.

Roland TR-727

Snap trouwens niet waarom de makers van synths, niet een synth maken met meer uitgangen dan max 4! Zodat je op 2 uitgangen je synth kan laten komen, op weer 2 andere de percussie-geluiden voor naar de frontmix en op 1 de kliktrack voor naar de drummer.

Is je Motif ES8 niet uitbreidbaar met die mlan kaart? Misschien is dat een optie, genoeg drumgeluiden in de motif anyway.

Of een percussiepad als de Roland SPD-11, 20 etc. Zitten bomvol geluiden, geen module nodig en je bent helemaal de bink op het podium. Hou wilde je anders je sounds in de module triggeren? Met van die dingetjes die je op je ketels plakt?

Of een percussiepad als de Roland SPD-11, 20 etc. Zitten bomvol geluiden, geen module nodig en je bent helemaal de bink op het podium. Hou wilde je anders je sounds in de module triggeren? Met van die dingetjes die je op je ketels plakt?
Nee ik gebruik alleen de geluiden in de module, alles aangestuurd via midi vanuit mijn sequencer

Back