Sinds jaar en dag PC/Win gebruiker. Met alle plezier en ellende van dien.
Recentelijk bij een klant bezig geweest met zijn Mac G5 met OSX en Cubase 5. Voor een vertrouwde Windows gebruiker als ik een waar drama. En niets stabieler dan PC. Ik durf zelfs te beweren dat mijn i7 PC momenteel stabieler Cubase 5 draait dan de G5 van mijn klant. Dus Mac is al lang geen garantie meer voor Intuitiever en Stabieler, meer voor Anders.
Je zou het het beste eens kunnen proberen bij een andere Cubaser die op Mac werkt.
Persoonlijk zou ik niet overstappen op Mac...............zeker niet nu het stabiele en snelle Windows7 onderweg is.
Sinds jaar en dag PC/Win gebruiker. Met alle plezier en ellende van dien.
Recentelijk bij een klant bezig geweest met zijn Mac G5 met OSX en Cubase 5. Voor een vertrouwde Windows gebruiker als ik een waar drama. En niets stabieler dan PC. Ik durf zelfs te beweren dat mijn i7 PC momenteel stabieler Cubase 5 draait dan de G5 van mijn klant. Dus Mac is al lang geen garantie meer voor Intuitiever en Stabieler, meer voor Anders.
Je zou het het beste eens kunnen proberen bij een andere Cubaser die op Mac werkt.
Persoonlijk zou ik niet overstappen op Mac...............zeker niet nu het stabiele en snelle Windows7 onderweg is.
Je zou ook een speedboot kunnen gebruiken. Rare opmerking? Nee hoor, net zo naast het topic als die van jou. Het gaat hier niet om een vergelijking tussen besturingssystemen, op het moment dat deze discussie die kant op gaat, mag iedere moderator er van mij meteen een slotje op gooien. TS wil weten, voor het geval niet duidelijk, of er mensen zijn die Cubase 4 of 5 op een mac gebruiken, that's all. Wellicht ook nieuwsgierig wat voor ervaringen mensen daar mee hebben. Een goede aanvulling zou wel zijn geweest, en dan pas ik je post iets aan:
Recentelijk bij een klant bezig geweest met zijn Mac G5 met OSX en Cubase 5. Ik durf te beweren dat Cubase 5 niet stabiel draaide op de G5 van mijn klant.
Misschien aangevuld met de reden, die jij geconstateerd hebt bij die klant, waarom het niet stabiel draaide. Dan was het een zinvolle aanvulling geweest voor deze discussie.
heb nog nooit een computerdeskundige nodig gehad bij mijn mac, die ook cubase draait.
zegt misschien genoeg.
gewoon cubase geinstaleerd, kaart geconfigureerd in cubase en verder geen omkijken meer naar gehad
Dan was het geen G5 maar zijn opvolger. Net nieuw bij de winkel vandaan in Heerenveen ;-)
Ik heb verder ook geen kaas gegeten van Mac, dus daar moet je me niet mee komen. Hij is nieuw, draait op OSX en de klant klaagt dat de Mac regelmatig crasht, that's it. Ligt waarschijnlijk aan enkele plugins. Alles helemaal legaal trouwens (bestaat er wel illegale software voor Mac?)
Enne, dat een nieuwe PC standaard stabieler zou zijn dan een Mac vind ik wel gewaagd. Dat ligt toch minstens zo zeer aan de software.....en PC heeft nou niet bepaald een hoge reputatie wat dat aangaat.....
En de reden van de instabiliteit ken ik niet. Dat was nadat ik meermaals bij hem was geweest. Bijna altijd bij het openen van plugins, inclusief die van Steinberg zelf. Deze mate van instabiliteit ben ik niet eerder tegengekomen, zelfs niet bij PC. Maar dat is echt per machine anders, en hoeft door de bank genomen met de combi Mac/Cubase helemaal niet zo te zijn. Elke configuratie is anders. Ik wil maar zeggen dat het met Mac ook tegen kan vallen, en met PC mee kan vallen. Je weet het nooit van tevoren.
Je zou ook een speedboot kunnen gebruiken. Rare opmerking? Nee hoor, net zo naast het topic als die van jou. Het gaat hier niet om een vergelijking tussen besturingssystemen, op het moment dat deze discussie die kant op gaat, mag iedere moderator er van mij meteen een slotje op gooien. TS wil weten, voor het geval niet duidelijk, of er mensen zijn die Cubase 4 of 5 op een mac gebruiken, that's all. Wellicht ook nieuwsgierig wat voor ervaringen mensen daar mee hebben. Een goede aanvulling zou wel zijn geweest, en dan pas ik je post iets aan:
Misschien aangevuld met de reden, die jij geconstateerd hebt bij die klant, waarom het niet stabiel draaide. Dan was het een zinvolle aanvulling geweest voor deze discussie.
Cubase 5 is een recent programma ontwikkeld om optimaal gebruik te maken van recente processors. Dan mag je dus ook aannemen dat een computer met een moderne processor dat programma stabieler draait.
Nee, ik "fix" geen computers, maar geef les in het gebruik van Cubase en help met setups van Cubase en aangesloten hardware. En Cubase is Cubase, op PC zowel als op Mac.
Cubase 5 is een recent programma ontwikkeld om optimaal gebruik te maken van recente processors. Dan mag je dus ook aannemen dat een computer met een moderne processor dat programma stabieler draait.
Maar wat heeft het type processor nu met de stabiliteit van software te maken?
Ter verduidelijking: voor mij is er een verschil tussen capaciteit en stabiliteit van een systeem.
-Capaciteit (kracht van het systeem: hoeveel sporen/VST's kan het systeem aan zonder storingen/uitval te vertonen op basis van CPU/RAM/HD).
-Stabiliteit (onverwachte crashes/hangers door oorzaken anders dan capaciteit v/h systeem).
Maar wat heeft het type processor nu met de stabiliteit van software te maken?
Ter verduidelijking: voor mij is er een verschil tussen capaciteit en stabiliteit van een systeem.
-Capaciteit (kracht van het systeem: hoeveel sporen/VST's kan het systeem aan zonder storingen/uitval te vertonen op basis van CPU/RAM/HD).
-Stabiliteit (onverwachte crashes/hangers door oorzaken anders dan capaciteit v/h systeem).
Een 'hanger' is in veel gevallen het resultaat van een gebrek aan rekenkracht. Het is uiteraard niet de enige mogelijke oorzaak voor hangers maar over het algemeen kan je wel stellen dat hoe minder zwaar de processor wordt belast, hoe meer 'processor headroom' er is, hoe minder glitches en hangers een pakket vertoont.
Zonder meer informatie behalve i7 vs G5 is dat dus echt geen rare opmerking.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.