Search for ... de traagste en gewone trage Lfo's (rate)

Gagarin12

Ouwe rot
Ik zit al enige tijd te zoeken achter LFO die heel traag zijn. (dus een lange cycle = lage rate). Heb onlangs iets gelezen over iemand die een lfo had met een cycle van ongeveer 10 min., maar ben de details al vergeten en dacht ook dat het zelfbouw was.
Maar kennen jullie dus synths (ook software), modules, zelfs samplers, ... die allereerst een lfo hebben en die bovendien nog eens traag is. In eerste instanties is dit gewoon uit interesse, maar kan toch eluk zijn voor de mensen die drones enzo maken, niet soms?

Dus ja, laat jullie jullie kennis over trage LFO's hier eens bundelen.

Zal ook een toegeving doen: andere opmerkelijke info over lfo's is natuurlijk ook welkom. vb.: heb onlangs een lfo gezien met een waveform in de vorm van mickey mouse, jaja. was wel onder de evenaar hoor.

Doe je best.

SummerGirlsLFO.jpg

Gagarin

De latere DSI synths (Prophet '08 / Mopho) hebben een mooie trage LFO (delen op de klok en dan hele lage BPM kiezen). En je kunt op de G2 Modular HELE trage LFO's maken.

De latere DSI synths (Prophet '08 / Mopho) hebben een mooie trage LFO (delen op de klok en dan hele lage BPM kiezen). En je kunt op de G2 Modular HELE trage LFO's maken.

Dank je

deze vraag is net zo iets als "welke synth heeft het langste netsnoer"...
t'iz leuk maar om er nou echt concreet praktisch iets aan hebben...?! tsja...

maar dat vind ik dan he...
Dacht er eerst ook zo over, niet de moeite om er apart over te beginnen. Maar was hier wel naar benieuwd en dit forum is er om synthgerelateerde info te verzamelen en uit te wisselen dacht ik. Door er een aparte draad over te maken is het ook overzichtelijker binnen dit forumweb van info.
Maar ja, jij neemt wel snel iets op de korrel, niet?

Daarom zei ik ook:
Zal ook een toegeving doen: andere opmerkelijke info over lfo's is natuurlijk ook welkom. vb.: heb onlangs een lfo gezien met een waveform in de vorm van mickey mouse, jaja. was wel onder de evenaar hoor.

Gaan we verder?

Je hoeft natuurlijk niet te wachten to de hele cyclus afgelopen is. Zeer trage modulatie van filters etc is heel bruikbaar. Maar dat is misschien niks voor jou he.

Doepfer heeft modules die een zeer trage LFO speed hebben (enkele minuten). A-145 en A-146, ik heb ze zelluf ook!

Laatst gewijzigd:

Het kan wel degelijk praktisch zijn, zo ben ik bijvoorbeeld op de G2 Modular een hele tijd bezig geweest om een supertrage LFO te krijgen zodat ik die kon gebruiken om een geluid over tijd te filteren en te pannen voor een traag ronddraai effect in de ruimte.

Heb het net eens gecheckt op de DSI MEK. gaat inderdaad traag, maar langste die ik eruit krijg is iets meer dan 2 minuten voor een cyclus, bijlange geen 10 minuten dus.

als je bedenkt dat een gemiddeld popnummer slechts 3 minuten duurt, is het toch nog serieus lang vind ik ;)

grts,

Boutros

Ik moet zeggen dat ik het nut van 1 hele trage lfo eigenlijk ook niet heel erg zie, maar het nut van meerdere trage lfo's die verschillende parameters tegelijk beinvloeden zie ik dan weer wel.

Leuk voor interessante morphing effecten voor geluidsschapen bijvboorbeeld.

Back