(gespot) oberheim matrix-12

Daar wilde ik dus op gaan bieden. Dus jongens: niet over me heen gaan :)

Voor 2500 heb je al bijna een Andromeda, niet? Of klinkt zo'n matrix 12 gewoon een streep vetter.

Origineel geplaatst door oli303
De matrix-12 is een monster!

Ik bedoel dit dus wel in de positieve zin...
De matrix-12 is een gigant van een bak met ultravette filters en een zalige sound...

Het vintagegehalte en het feit dat er niet zoveel van deze monsters gemaakt zijn doet de prijs natuurlijk wat de lucht in vliegen.

Wel 1 hint : dit is geen synth voor een beginner!

dom om daar zoveel geld aan uit te geven...
voor net iets meer dan de helft heb je hem in module..--->Xpander

Origineel geplaatst door JazzMann
dom om daar zoveel geld aan uit te geven...
voor net iets meer dan de helft heb je hem in module..--->Xpander

Dat klopt, maar dan heb je ook maar een halve Matrix 12 :)

Een matrix 12 is in principe een toetsenbord met twee xpanders. Dus je bent voordeliger uit met een Matrix 12.

Origineel geplaatst door omiel
Dat klopt, maar dan heb je ook maar een halve Matrix 12 :)

Een matrix 12 is in principe een toetsenbord met twee xpanders. Dus je bent voordeliger uit met een Matrix 12.

ow srry,
wist k niet, k dacht dat ze hetzelfde waren...

Jullie hebben mijn interesse behoorlijk gewekt en ben even naar het bekende vintagesynth gesurft. Lees het citaat:
The Matrix 12 is similar to the Xpander and the lighter Matrix 6. But the Matrix 12 is much fatter and more programmable than either. Every control can have an effect on some other parameter thanks to Oberheim's flexible design. For example, there are 15 types of LFOs and VCAs per voice! And there's plenty of diagrams drawn out on the front panel of the synth to help you figure out some signal routing. This is not a synth for the beginner.

Vet en in ieder geval ook G R O O T !!!

De matrix-6 is natuurlijk een veel goedkoper alternatief. De mogelijkheden zijn wel een heel stuk beperkter, maar de matrix-6 is toch nog steeds een zeer uitgebreid ding. Alleen editing zonder een deftige PC-editor is zeer zenuwslopend.
Ook de matrix-1000 module is een alternatief, maar die kan je zelfs niet editen op het toestel zelf. Daar moet je een PC-editor voor hebben.

ik heb zelf ook de Matrix 6 & 3x de matrix 1000... aan de pc editor hangen.
de dag dat die mn studio uit gaan, gaat pijn doen.

Origineel geplaatst door JazzMann
ik heb zelf ook de Matrix 6 & 3x de matrix 1000... aan de pc editor hangen.
de dag dat die mn studio uit gaan, gaat pijn doen.

DOe je ze toch niet de studio uit, doet het ook geen pijn.:confused:

Origineel geplaatst door oli303
De matrix-6 is natuurlijk een veel GOED,koper alternatief. De mogelijkheden zijn wel een stuk beperkter, maar de matrix-6 is toch nog steeds een zeer uitgebreid ding. Alleen editing zonder een deftige PC-editor is zeer zenuwslopend.
Ook de matrix-1000 module is GEEN alternatief, maar die kan je zelfs niet editen op het toestel zelf. Daar moet je een PC-editor voor hebben.
inderdaad het doet pijn om een synthie aka obie matrix 6 te verliezen,
laat staan een matrix 12 ,maar 2450.- pffffffffff
ik ,had , een matrix 6 + de ,nu al zeldzame ,acces programmer .
na die misssss wel ,sentiment-o.
hij zal ook best wel minder klinken dan matrix 12,
naar mijn mening ,[wie]is dit wel een OK alternatief voor de matrix 12 ........
strings ,vooral strings
misschien ben ik daarom niet zo,n roland fanatic.......
en de matrix komt ooit vasdt nog een keer terug ,[geweldig masterkeyboard !
lc-ya R.

....euh die vent op advalvas heeft een OB12 (slechtste VA ever) te koop & geen matrix 12

oberheim is trouwens overgenomen door GEM... er schiet nix meer van over buiten het logo

Back