(gespot) oberheim matrix-12

Origineel geplaatst door JazzMann
....euh die vent op advalvas heeft een OB12 (slechtste VA ever) te koop & geen matrix 12

oberheim is trouwens overgenomen door GEM... er schiet nix meer van over buiten het logo

mooie woorden uit de mond van jazz :)

ps.

Ik vind de OB12 de beste VA ever.

O ja, de OB 12 IS ook een fantastische VA synth. Zeer goed te bewerken, zeel veelzijdig en heel karakteristiek. Het is ook een synth waar heel veel mensen die er nooit een aangeraakt hebben op afgeven. Op een gegeven moment (en dat moment komt waarschijnlijk al heel snel) wordt dit instrument 'sort of' legendarisch.

Gear: Matrix 6R, OB 12, Moog Prodigy, Sequential Six Track, Akai MX 73, Novation K-Station, Drumtracks, Yamaha AW 16, eMAC, Pearl Syncussion, Boss Dr.Rhythm......:halleluja

Tsja, Tommie Oberheim is hem genokt en onder de naam Marion (systems? en naam van z'n vrouw?) verder gegaan.
Maar die synths van hem schijnen niet zo lekker te lopen. Wellicht te duur?

Ik heb enkele jaren geleden toen ik nog volop VA rommel aan het kopen was zo'n Marion msr-2 bij Key-music in Deinze tegengekomen voor 400€, denk dat ze er toen niet vanaf geraakten. Nu zie je ze soms op ebay.de voor 600€ en meer. Spijtig dat die firma nu niet meer bestaat.

En nog 1

En nog 1

Origineel geplaatst door oli303
Wow, een oberheim addict...

Ja, hier nog 1 !

In mijn jonge jaren nog een M12 en Xpander gehad. Maar er zijn alternatieven met de M1000. Op welke manier, dat heb ik al eens uitgelegd.

There are no strings like Oberheim strings...niet waar Jazzmann ??

En idd, de laatste OB12 is beschamend en verdient de naam Oberheim hoegenaamd NIET ! Ik zou eigenaars van dit toestel willen aanraden om gezamelijk een gerechtsprocedure in te spannen tegen Viscount. 'Misbruik van vertrouwen' en 'valsheid in geschrifte' wegens valselijk gebruik van de naam Oberheim. Het spijt me dit te moeten zeggen, maar diegene die de OB12 'vet' noemt, wil ik graag leren wat 'vet' betekend.

Om de 'VISCOUNT' OB12 niet helemaal met de grond gelijk te maken wil ik toch nog zeggen dat ik het een mooi toestel vind. Voor de nieuwprijs van die blauwe doos kon je beter een 3-tal M1000's aankopen. Of een Nordlead 1 keyboard met een extra NL1 rack. Dat is vet.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
Tsja, Tommie Oberheim is hem genokt en onder de naam Marion (systems? en naam van z'n vrouw?) verder gegaan.

= naam van zijn dochter.

(eng dat ik dat soort dingen weet....moet toch es vaker buiten komen)

equate

Re: En nog 1

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

En idd, de laatste OB12 is beschamend en verdient de naam Oberheim hoegenaamd NIET ! Ik zou eigenaars van dit toestel willen aanraden om gezamelijk een gerechtsprocedure in te spannen tegen Viscount. 'Misbruik van vertrouwen' en 'valsheid in geschrifte' wegens valselijk gebruik van de naam Oberheim. Het spijt me dit te moeten zeggen, maar diegene die de OB12 'vet' noemt, wil ik graag leren wat 'vet' betekend.

wat is er precies mis dan met die OB12 ??

equate

Er is helemaal niets mis met de Oberheim OB 12 jongens. Al dat gedoe over VET. Zorg ervoor dat je zelf goede geluiden in elkaar leert zetten op zo'n apparaat en koop voor het vet gewoon een Mini Moog, een Andromeda of een Virus (overigens ook prachtige apparaten) . Alsof het bij synths. alleen om V** gaat. Leve Viscount !

There are no strings like Oberheim strings...niet waar Jazzmann ??

Ik vind Stradivarius-strings anders ook niet te versmaden, hoor...

Re: Re: En nog 1

Re: Re: En nog 1

Origineel geplaatst door marten
Ik vind Stradivarius-strings anders ook niet te versmaden, hoor...

... ha ! dan heb je mn ex-vriendin nog niet in string gezien 8)

Vriendin - no strings attached ?

Vriendin - no strings attached ?

Daar ben ik dan ook zeer nieuwsgierig naar nu.

Re: obie fatt cursus ,bij skeletum

Re: obie fatt cursus ,bij skeletum

Ja, hier nog 1 !

In mijn jonge jaren nog een M12 en Xpander gehad. Maar er zijn alternatieven met de M1000. Op welke manier, dat heb ik al eens uitgelegd.

@ waarom doe je zulke synths weg ,[moet je wel een enorme reden voor hebben ,kindje gekregen ,....???]

There are no strings like Oberheim strings...

@ helemaal mee eeeeens ,[khad alleen maar een matrix6+ acces prgrm.
maar de strings waren de best ,ive heard ....who am i ,....?

- Het spijt me dit te moeten zeggen, maar diegene die de OB12 'vet' noemt, wil ik graag leren wat 'vet' betekend.
@ nu komt het ,dus je wilt een home cursus gaan geven aan wie wil leren wat FATT is ,.......
ik denk dat daar best animo voor is ,net als de robpapen cursus ,......
altijd leuk vergelijkend waren onderzoek ,........obie/sciprophet/moog ..........

Back