Nord Wave en Nord Stage EX

Ensemble

Ouwe rot
Ok,

Sinds vandaag ben ik eigenaar van deze twee rakkers. Super blij mee!

Nu is het eerste wat me opvalt het enorme verschil in geluidsnivo. De Nord Wave klinkt echt veel harder! Alle effecten staan uit uiteraard op beide instrumenten..

Ik kan zelf nergens in de manual terug vinden of en hoe ik de overal output level harder kan zetten. Nu klinkt alles op de Stage zo zacht terwijl ik de master level vol open heb en de individuele levels van de afzonderlijke instrumenten ook vol aan heb staan.

Kun je de global out nu wel of niet harder zetten is de vraag dus? :)

grt,

ens

Ik heb zelf een Nord Modular G2 en een Nord Stage (ook boven elkaar ;)) en de NMG2 staat altijd 7 - 10 dB stiller (intern) dan de Stage. Beide staan op 3/4 van het Master Volume.

De Stage is inderdaad gekend om een vrij zwakke output, die je niet softwarematig kan omhoogkrikken.

Hmm, ok. Dan de Wave ook maar structureel omlaag met de volume.

Raar maar dat went vast wel snel zal ik maar zeggen/hopen;).

Ik ga vrijdag voor twee weken op vakantie en heb genoeg leesvoer iig met twee van die nieuwe rakkers.

men neme een filmfragment, make hier vervolgens een sample instrument van en mietert het op de Nord Wave. vervolgens gaan we de betreffende sample eens door de filters en nog talloze andere parameters halen. Resultaat is instant cool. Niet zozeer muzikaal maar dat doet er even niet toe:D

Mooie aanschaf! De WAVE lijkt mij echt te gek.

Met die output nivueau's zit je altijd wel een beetje, zo is bij mij b.v. de JP een stuk zachter dan de Virus.

De Wave lijkt mij inderdaad ook te gek! Zou er graag eentje willen kopen, maar nieuw is ie nu nog ff onbereikbaar voor mij en tweedehands zie je ze nog niet zoveel.

Back