Nieuw member

Smobeatz

Ingeburgerd
Hey allemaal ,

ik heb mij op dit forum ingeschreven omdat ik ga starten met het maken van beats ^^

ik ben wat aan het testen met ableton live , maar snap er iet veel van ^^
voorts ga ik me zeker een MPC aanschaffen ( denk de 500 )

zijn er btw nog iets gemakkelijkere software ? (user friendly)

greatz Smo¨

edit : men doelstelling is hip hop beatz maken :)

Welkom hier!

Denk/hoop voor je dat 't via een MPC makkelijker gaat.

Nee, klopt.. Heb ooit een demo-versie (of was 't een "geleende" versie..? ) geprobeerd, maar vond 't toen maar een irritant stuk schermvulling...
Heb 'm ook er af gegooid.

Maaar heb ook weinig/geen ervaring met zulk soort software progjes, dus ja..misschien had ik er wat meer tijd in moeten steken :D

Hee hallo welkom.

Als je aan een MPC denkt zou ik toch echt voor minstens de 1000 gaan (2ehands niet veel duurder dan een nieuwe 500). Het schermpje op de 500 is echt priegel en eerlijk gezegd lijkt me de pad layout maar zuur wanneer je met gechopte beats wil werken. Ik wil dan toch in ieder geval 4 pads naast mekaar hebben liggen anders raak ik de kluts kwijt.

Maar misschien wil je niet eens met gechopte beats werken...

Een 1000 biedt in ieder geval meer toekomstperspectief dan een 500.
Dan hebben we het nog niet eens over JJ OS gehad (Hint: zoekfunctie! die ga je wel meer horen als je hier iets vraagt overigens).

dus ja..misschien had ik er wat meer tijd in moeten steken :D
Dat denk ik wel.

Thx 4 de tips allemaal :)

ik heb een ander programma gechecked ( Reason ) maar ziet er volgens mij nog ingewikkelder uit :)

denk dat ik toch voor de 500 ga, ik ga er (nog) niet zoveel geld aangeven .

Laatst gewijzigd:
Welkom!

Ik vind Ableton juist best intuitief werken, maar als je net begint is alles ingewikkeld. Bij de MPC zul je dan ook tegen genoeg aanlopen lijkt me. Niet dat ik je er vanaf wil praten hoor, geile bakkies die MPC's.

Enne, lauwe beats willen maken is zwoegen, life ain't easy! Een lekker wijf komt toch ook niet spontaan op je pik zitten?

Welkom!

Ik vind Ableton juist best intuitief werken, maar als je net begint is alles ingewikkeld. Bij de MPC zul je dan ook tegen genoeg aanlopen lijkt me. Niet dat ik je er vanaf wil praten hoor, geile bakkies die MPC's.

Enne, lauwe beats willen maken is zwoegen, life ain't easy! Een lekker wijf komt toch ook niet spontaan op je pik zitten?

hehe so true ^^

zijn er feitlijk tutorial books die je kan kopen ?
of online tutorials ( vind er wel op Youtube maar het zijn echt geen newbie tutorials :p)

Er zijn diverse boeken te kopen. Algemeen over elektronische muziekproductie en toegespitst op een bepaalde DAW. Check the internets maar eens...

Back