Ervaringen Alesis imultimix 9R

Krek

Jungle of Wires
Heeft iemand ervaring met deze rackmixer?

Ik ben op zoek naar een passende oplossing voor mijn "probleem" Ik gebruik tot nu toe altijd live voor backing tracks een Ipod, maar dacht dat het geluid niet zo heel best is, dus ik zocht een andere oplossing. Ik heb nu een nieuwe Ipod (ik had er 1 uit het jaar kruik), niet eens voor live, maar meer om "gewoon" muziek te luisteren en merk dat de kwailteit toch wel is verbeterd. Ik was eigenlijk op zoek naar iets anders, geintegreerd met een mixer, want ik heb nog 2 extra inputs nodig (een kp3 en een serie gitaareffecten) daarbij komt waarschijnlijk binnenkort ook nog een Korg ES. Plus nog eens het feit dat onze VJ druk bezet is en niet altijd mee kan naar optredens (dat is echt heel jammer) dus zetten we dan een beamer neer met een laptop waar het geheel op staat, maar dat vinden we ook niet echt een oplossing...

Nou ja, heel verhaal, maar is zo'n imultimix iets? Voor die prijs (bij bax € 269,-) kan je het bijna niet laten, maar ik wil weten of het een beetje kwaliteitje is en of het echt wel praktisch is. Ik drum zelf bijna alle nummers mee (zonder click) en DJ ook een aantal nummers. Dus leek mij dit een mooie alles in 1 oplossing.

Of kennen jullie misschien soortgelijke alles in 1 apparaten (geen laptop)

Niemand ervaring met dit apparaat? Zo ongelooflijk nieuw istie toch niet?
Goed, ik zal mijn vragen wat anders stellen:

- Hoe is de ervaring en kwaliteit van Alesis in het algemeen?
- Is de geluidskwaliteit van een Ipod echt wel zo goed om backing tracks mee te laten lopen in een middalgrote zaal?
- Zijn films op een Ipod van zodanige kwaliteit dat je ze op een groot scherm kan showen?

Is de geluidskwaliteit van een Ipod echt wel zo goed om backing tracks mee te laten lopen in een middalgrote zaal?

Als je een moderne iPod hebt kan de muziek er ook gewoon lossless op (Apple Lossless dan, FLAC trekt ie niet) en dan is het zeker niet slecht. Ik zou wel een dock of iets dergelijks gebruiken met een nette line-out en niet de koptelefoonaansluiting gebruiken.

Zijn films op een Ipod van zodanige kwaliteit dat je ze op een groot scherm kan showen?

Nee, daar zou ik niet vanuit gaan. De iPod kan video verwerken tot 640x480 meen ik. Dat is ongeveer vergelijkbaar met normale TV (dat is 720x576) maar zover ik weet is de enige aansluiting die je erop kunt krijgen een composiet video stekkertje. Bitrate is ook maximaal 2,5 mpbs. Dat ga je waarschijnlijk wel zien op een groot scherm (video artifacts door teveel compressie).

(verder geen ervaring met Alesis)

Back