Gakken sx 150

heb jij ook geen achterkantje erbij?

Ik wel,.. heb r een prachtig wortelnotenhouten achterkantje bij,.
Moest t wel ff zelf maken,. Had nog een mooi stukkie liggen. gheheh.
Niks in de doos iig,.. Heb ook nog ff gezocht naar een japanse dubbele bodem
maar enkel piepschuim.

Laatst gewijzigd:
leuk, nee serieus ik vind nergens in de doos een of ander plaatje wat de achterkant zou kunnen zijn. vroeg me af of ik iets over het hoofd gezien heb of dat je zelf een achterkantje moet fabriceren ?
maar bij nader inzien mario's ogen begrijp ik dat ik zelf de bijl ter hand zou kunnen gaan nemen, wil ik hem portable maken. vraag beantwoord dus

leuk, nee serieus ik vind nergens in de doos een of ander plaatje wat de achterkant zou kunnen zijn. vroeg me af of ik iets over het hoofd gezien heb of dat je zelf een achterkantje moet fabriceren ?
maar bij nader inzien mario's ogen begrijp ik dat ik zelf de bijl ter hand zou kunnen gaan nemen, wil ik hem portable maken. vraag beantwoord dus

Hmm, minder. Ik denk dat ik zoiets maak, direct met MIDI In.
3638791342_ac7ccae1fc.jpg

ja,.. achterkantje staat ook niet in de lijst met onderdelen!
Wordt knutselen dus!!! Ook leuk!

ik heb er een over voor 50 Euro als iemand geintereseerd is

da´s wel leuk, maar het schemaatje van onze Japansche vriend met de AVR2313 kost slechts enkele eurie´s om te maken.
:mega:

Ja idd, snap ook niet echt waarom hij een DAC gebruikt... een AVR heeft ook analogOut (wel PWM, maar toch).

Ik zoek dus eigelijk een engelse versie van dat japanse schema.

EDIT:
http://beatnic.jp/SX-150/MIDI-IF_E.html

In steenkolen engels dat wel... Mja schema stelt niks voor, software downloaden en gaan met die banaan :)

Hoelang duurde de verzending bij anderen van Ebay? (Die van mij is net op de post gegaan).

Laatst gewijzigd:

Ik heb die van mij net binnen, en ik zie direct dat de achterkant een kartonnetje uit de doos. is Dus die voor het bookje. Zwart karton met een PCB layout op... (en kartelrandje).

Stelletje snuggere :kroon:

En idd snelle verzending, damn!

Laatst gewijzigd:
Ik heb die van mij net binnen, en ik zie direct dat de achterkant een kartonnetje uit de doos. is Dus die voor het bookje. Zwart karton met een PCB layout op... (en kartelrandje).

Stelletje snuggere :kroon:

En idd snelle verzending, damn!

Ghehhe,.. een kartonnetje,.. tsja wat zal ik zeggen,. ik zag m niet aankomen,.
vooral niet met die alien belettering,...maar ik ga m ook niet gebruiken,.. want dan is mn mooie mint box naar z'n mallemoer.

Maar goed,.. idd heel alert van je,. en een beetje sloom van ons,.. :stupid

Ghehhe,.. een kartonnetje,.. tsja wat zal ik zeggen,. ik zag m niet aankomen,.
vooral niet met die alien belettering,...maar ik ga m ook niet gebruiken,.. want dan is mn mooie mint box naar z'n mallemoer.

Maar goed,.. idd heel alert van je,. en een beetje sloom van ons,.. :stupid

Ja idd, ik doe het ook niet. Doos staat mooi in de kast 8~ Nu nog onderdelen voor MidiIn bestellen.

Denk niet dat die te vinden, precies voor de SQ-150. Maar opzich stel het niks voor, het echt een standaard analog sequencer schema. Ik weet niet wat je kennis is op gebied van analoge meuk?...

sq150counter.gif

Dit is gewoon een binaire teller. De uitgangen komen in het volgende schema op de A B C ingangen.
sq150sw.gif

(De IC in tweede schema is een normale analoge multiplexer) De A B C bepalen welke input doorgelaten word. Dus gewoon eerst eerste potmeter, en dan tweede dan derde etc... De voltage van elke stap worde van gewoon naar de SX-150 gestuurd, als ControlVoltage (CV). Die P1 pin.

Maar ik denk dat je hiervoor ook gewoon een Baby10 sequencer kan gebruiken, is bijna hetzelfde. Maar daar vind je wat meer over:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=115035

Nee,.. kweet er niks van,.. vroeger plakte ik wel van die voorgebaande elektuur projectjes aan elkaar met mn soldeerbout. En daar had ik veel lol in,..Maar daar houdt t op.
Ik heb dus duidelijke instructies nodig.

oke die van mij is binnen, zonder achterpaneel :okdan:

is modden binnenkort

deze mag dicht 8D

haha, nee, open ! veel info, graaf ding !

Nee,. dat achterpaneel is vermomd als stukje doos,.. alleen voor erg wakkere synthforumleden zoals Intosia,.. Stoners en ex gebruikers moeten het helaas zonder achterkantje doen! 8o)

Sorry voor de schop :)

Ik ben nu in Tokyo en kwam dit dingetje tegen in een platenwinkel. Er lag er eentje en die heb ik meegenomen. Ook een mini theremin lag er en die is dus ook mijn :D

Er lagen ook nog een paar elektrische gitaren uit dezelfde serie... zit te denken om morgen even terug te gaan..

Back