Tenori-on stukje op een synth naspelen.

GijsH

Stamgast
Kan iemand me helpen met het vinden van volgenden noten.

het begint op 1:06.

oorspronkelijk wordt dit op een Tenori-on gespeeld.
en volgenden noten heb ik al gevonden en ben vrijwel zeker dat ze juist zijn.

F,C,D#,G,F,C,D#,G

Ik snap dat je er niet uitkomt omdat je het anders niet zou vragen, maar hoelang probeer je het al? Ik er jaren over gedaan om Crockett's Theme uit te pluizen (van lead tot alle akkoorden/drum/bas etc) met m'n eerste keyboardje (casio VL tone) in een tijd van geen internet toen nog en eigenlijk niemand aan wie ik kon (of durfde) te vragen.

Tis echt niet dat ik je niet *wil* helpen hoor, maar uiteindelijk is het 10 x zo bevredigend als je er zelf achterkomt dan als je het laten voorkauwen door een ander. Bovendien leer je van het zelf doen ook zoveel meer.

Verder ben ik waarschijnlijk 1 van de grootste non-muzikanten hier op het forum. Kan geen noot lezen, heb geen absoluut gehoor en behalve mineur en majeur kan ik geen akkoord benoenem (en laat staan herkennen) en dan denk ik maar: als het mij lukt, dan moet iedereen het kunnen. Makkelijk.

1 van je vorige vragen over Liztomania, dat had ik uitgezocht met de RS7000 en z'n witte drukknoppies. In 5 minuten ofzo. Aan dat proces was weinig muzikaals, maar gewoon na-apen.

Zelfs Manu kan het!

:dubbel:

Zelfs Manu kan het!

?!

Ik heb GijsH al in meerdere posts gezien, en geholpen volgens mij. Sommige horen het gewoon niet, lukt het niet, proberen niet hard genoeg...kan allemaal maar hij vraagt gewoon hulp bij het vinden van de noten, niet om een uitleg over hoe je erachter zou kunnen komen of advies over doorzettingsvermogen enz

Je had hem ook de noten kunnen geven

Zelfs Manu kan het!

Wa wilt ge daarmee zeggen. Hij is hier een van de weinigen die me altijd helpt. Ik vraag om mij te helpen niet om hier de grote jan uit te hangen. Maar ale aan uw reacties te zien zult gij geen groot licht zijn. Merci Manu :D

@GijsH: Ik heb jou toen geholpen met Listomania en nou krijg ik dit? Of je kan niet lezen of je bent zeer kort van geheugen. Dan heb ik het nog maar niet over grote of kleine lichtjes. Succes verder!

@Manu: Sorry Manu, ik bedoelde er niets mee, maar ik wilde gewoon GijsH aansporen om door te gaan met zelf uitzoeken aangezien mijn inziens dat het beste is. De eerste acht noten had hij al tenslotte al goed. En dat was 1/3 van de hele riedel.

Helpen kan ook advies zijn om door te zetten en bewust niet voor te kauwen. Maar ik ga jou niet vertellen wat je wel en niet moet doen en dat moet je mij zeker ook niet gaan doen.

Helpen kan ook advies zijn om door te zetten en bewust niet voor te kauwen.
idd, een beetje hetzelfde als voor oude mensen op een papiertje schrijven hoe de videorecorder werkt...
dat lijkt wel heel behulpzaam maar ze weten dan niet wat ze in de totaliteit pcies doen...
en als het papiertje dan kwijt raakt zijn ze weer terug bij af en weten ze het nog steeds niet... :D

idd, een beetje hetzelfde als voor oude mensen op een papiertje schrijven hoe de videorecorder werkt zodat ze alleen de stapjes volgens maar dan niet weten wat ze nou pcies doen... en als het papiertje dan kwijt raakt zijn ze weer terug bij af... :D

Toch lopen er zo 1000'n oude mensen rond die ontzettend geholpen en blij zijn als je even die 2 minuten voor ze uittrekt om dat op een papiertje te krassen. Ze gaan nooit weten hoe ze die videorecorder werkt want de meeste hebben de tijd zonder tv meegmaakt, misschien 1 auto in de hele straat of buurt enz...enz...

Zo ook mensen hier op het forum; sommige willen graag pielen en mierenneuken, ergens induiken, zich verdiepen in materie..weer andere willen gewoon ff lekker iets doen, beetje muziekmaken, een ideetje uitwerken en dan kunnen die 4 of 5 akkoorden je tegenhouden...als je ze dan zo kan helpen. Ik ben op mijn 5e begonnen met lessen en nooit opgehouden met spelen, speel al weet ik veel hoe lang dus dat uizoeken is ook 1x luisteren, in dit geval niet eens. Als GijsH daarna verder kan is toch alleen maar leuk voor hem?

@GijsH: Ik heb jou toen geholpen met Listomania en nou krijg ik dit? Of je kan niet lezen of je bent zeer kort van geheugen. Dan heb ik het nog maar niet over grote of kleine lichtjes. Succes verder!

@Manu: Sorry Manu, ik bedoelde er niets mee, maar ik wilde gewoon GijsH aansporen om door te gaan met zelf uitzoeken aangezien mijn inziens dat het beste is. De eerste acht noten had hij al tenslotte al goed. En dat was 1/3 van de hele riedel.

Helpen kan ook advies zijn om door te zetten en bewust niet voor te kauwen. Maar ik ga jou niet vertellen wat je wel en niet moet doen en dat moet je mij zeker ook niet gaan doen.
Ge hebt me toen inderdaad met Listzomania geholpen en daar ben ik u zeer dankbaar voor want ik had de dag erop een repetitie waar we dit nummer zouden spelen, en mijn bandleden konden me niet helpen. Ik ben nu eenmaal iemand die weinig geduld heeft en als ge dan afkomt met van die reacties raak ik gewoon een beetje opgefokt. Ik heb misschien een beetje te heftig gereageerd omdat ik die reactie over Manu net had gelezen. (En die kwam in mijn ogen wat spottend over).

Ik heb misschien een beetje te heftig gereageerd omdat ik die reactie over Manu net had gelezen. (En die kwam in mijn ogen wat spottend over).

Dat had ik zo echt niet bedoeld want ik heb echt respect voor iedereen, maar soms vergeet ik dat humor zonder er mijn kop bij te zien niet altijd evengoed overkomt. Even goede vrienden en idd, een happy end! :okdan:

Kan iemand me helpen met het vinden van volgenden noten.

het begint op 1:06.

oorspronkelijk wordt dit op een Tenori-on gespeeld.
en volgenden noten heb ik al gevonden en ben vrijwel zeker dat ze juist zijn.

F,C,D#,G,F,C,D#,G

wat een grappig nummer is dit ;) is er zo'n die blijft hangen :)

Back