Tascam us 428 VS Tascam US 122L

Digs

Ingeburgerd
Als dit een domme vergelijking is, tja sorry maar ben ook nog maar aan het leren. En wat ik als leek op dit vlakvoor verschil zie is voornamelijk het verschil in de 48 khz van de us 428 en de 96 khz van de us122L.
IS buspowered belangrijk zo ja voor wat.
Zit er geen xlr micinpt in de us428? want er zitten er 2 op de us122 en met phantoom power.

Waar wil ik het voor gebruiken. Tja voor aansluiten op mn laptop en op monitoren en microfoon en mischien andere instrumenten.

De us 428 is soms voor een redelijke prijs te vinden 2dehands. en de US122l is 135 euro.

alvast bedankt

Specs US428
PC or Mac Compatible via USB interface
24 bit D/A and A/D converters
Four in (analog or S/PDIF) and two out simultaneously
Records at up to 48kHz, 24-bit resolution
Two independent MIDI I/O
Supports unlimited banks of eight faders
Dedicated EQ, Aux and Pan controllers

specs us122L
2 XLR mic inputs with phantom power
2 analog line inputs (1 switchable to high impedance for use with guitars, basses, etc.)
1 MIDI input, 1 MIDI output
USB 2.0 equipped (also supports USB 1.1)
Up to 96kHz/24-bit for high quality recordings
Zero-latency hardware monitoring
Headphone/level control
Bus powered for use with any PC or Mac, including laptops

ik ben alleen bekend met de us122l. erg leuk apparaat. heeft phantom voeding, dus geen probleem om een condensator mic aan te sluiten. ik werk zelf op 44.1 24 bit. zie geen reden om op 96 khz te gaan werken. kost nog meer harde schijf ruimte. voordeel van us122l is dat hij niet zo groot is. ik neem m veel mee op reis zodat ik dingen op mijn laptop kan doen.

Ik heb de US-428:
Er zitten 2 XLR ingangen in, maar zonder phantom power geloof ik
bus powered, of niet, maakt volgens mij niet zoveel uit.

Ken beide apparaten niet, dus sorry dak me er mee tegenaan bemoei: bus powered wil zeggen dat het apparaat kan werken met stroom van de computer via USB en/of Firewire kabel.

Voordeel: geen extra kabels behalve die om hem aan te sluiten op de computer

Nadeel: van een laptop op accu vergt het natuurlijk extra veel, dus dan kun je minder lang werken. Ook zijn er veel laptops die als ze op de accu werken bepaalde (of misschien soms zelfs alle?) USB poorten zonder stroom zetten, en dan werkt het sowieso niet.

Als je 48 volt fantoom voeding nodig hebt zoals 1 van de twee apparaten schijnbaar heeft, dan ga je dat niet uit een USB of Firewire poort kunnen trekken denk ik. Dat zal ook de reden zijn waarom de ene bus powered is zonder fantoom voeding en de andere net andersom.

Update: Aha, de US122 is juist bus powered en niet de US428 (zo op het eerste gezicht) en de US122 kan wel fantoom voeding leveren wanneer aangesloten via USB. Maar wel met een waarschuwing uit de handleiding: "Also note that this setting consumes powerIf you are operating the unit with a battery-powered laptop computer, this will reduce the battery life of the computer."

Ok L56 goede informatie. zeer geapprecieerd!

en SCE ben je tevreden? goed geluid?

Ah, de TASCAM US 428 :kroon:

ik heb hem in 2003 gekocht en gebruik hem dagelijks.
Ik kan hem helaas niet vergelijken met iets anders want het is de enige geluidskaart die ik heb gehad.
Om te beginnen: Hij heeft een externe voeding.

nadelen:
Hij heeft geen phantom power. Dat doe ik via een TAPCO mengpaneeltje. De drivers zijn al jaren niet ge-update door TASCAM maar werken 95% van de tijd prima. Mijn PC reset wel eens als ik USB-apparaten in de verkeerde volgorde aan- of uitzet. Dat ligt denk ik aan de TASCAM omdat dat het hart van mijn setup is.
Als midi-controller wordt hij bij moderne pakketten niet vaak ondersteund.

voordelen:
Ik vind de geluidskwaliteit echt super.
Hij heeft genoeg ingangen. Zoals al gezegd: 4 line en 2 XLR
De layout van faders en buttons is prettig. Vooral het transportgedeelte.
Hij werkt lekker met Cubase.
Het is een bijzonder sympathiek kastje op je bureau.

Ah, de TASCAM US 428 :kroon:

ik heb hem in 2003 gekocht en gebruik hem dagelijks.
Ik kan hem helaas niet vergelijken met iets anders want het is de enige geluidskaart die ik heb gehad.
Om te beginnen: Hij heeft een externe voeding.

nadelen:
Hij heeft geen phantom power. Dat doe ik via een TAPCO mengpaneeltje. De drivers zijn al jaren niet ge-update door TASCAM maar werken 95% van de tijd prima. Mijn PC reset wel eens als ik USB-apparaten in de verkeerde volgorde aan- of uitzet. Dat ligt denk ik aan de TASCAM omdat dat het hart van mijn setup is.
Als midi-controller wordt hij bij moderne pakketten niet vaak ondersteund.

voordelen:
Ik vind de geluidskwaliteit echt super.
Hij heeft genoeg ingangen. Zoals al gezegd: 4 line en 2 XLR
De layout van faders en buttons is prettig. Vooral het transportgedeelte.
Hij werkt lekker met Cubase.
Het is een bijzonder sympathiek kastje op je bureau.

aha kijk s aan now we gettin somewhere..
dus hij kan niet direct via een adapter worden voorzien van voeding? want je zegt dat je m aansluit via je je tapco?
Dat reset gebeuren heb ik idd over gelzen, dat lijkt dus bij meerdere mensen te gebeuren..
ondersteunt die Reason?

Alonso bedoelt dat hij zijn phantom mics via de TAPCO doet, dat heeft verder niks met de voeding te maken.
Iik heb ook weleens resets, maar over het algemeen is hij zeer stabiel.
Geluid kan ik niet zoveel over zeggen, is wel goed.
En hij ondersteunt reason.

Back