Jupiter 8 en serie nummers

Vic

Soldeerprofeet
Hoi,

Stel dat je er een in huis wil halen.

Is het van groot belang welke versie ? of maakt dat niet veel uit ?

Er zijn blijkbaar 9 versies:

"
According to the service manual there are NINE different versions:

Below 171700: OC-8 (optie) test production
171700 - 181899: D/A converter from 12 to 14 bit
---: OC-8 is optional for 12 en 14 bit models
181900: PROM compatibel with OC-8 PROM's
202100: Modulation circuit
202210: RAM Module Controller Board
242750: Brighter leds installed
272850: Button added to dimm Leds
282880: DCB Board standard

NB: the OC-8 board was the predecessor of the DCB Board

Kan je in allemaal midi laten inbouwen ?

Iemand al een 12 en 14 bit naast elkaar gehoord ?

Groetjes

Vic

Ik denk dat de eerste twee cijfers het versienummer weergeven en de laatste vier de volgnummers. Dan zijn er in ieder geval 2880 gemaakt. Is nog veel!

"Nee, die serienummers zetten ze er voor de lol op"

Voor iemand die de helft van de tijd in halve zinnen met dt-fouten post en niet weet dat "verven" een correct werkwoord is, heb je wel erg veel noten op je zang. Op zich kan ik noten op je zang hebben natuurlijk alleen maar aanmoedigen in een muziekgerelateerd forum. 8o)

2900 exemplaren vind ik behoorlijk weinig, als je vergelijkt met hoeveel mensen er wereldwijd eentje zouden willen hebben. Dan kan ik geloven dat er een schaarste is...

Ter vergelijking: hoeveel Minimoogs zijn er eigenlijk gemaakt? Memorymoogs? CS-80's? Synthi's?

multimoog:1000
solinastringsynth:75-100
minimoog: ca 12000
ms20: ?
korg 800dv:?
dx7: 100.000 ?
leuke treath

andromeda : ca 2500 ( schatting op basis serienummersopgave forumsite)

Aan de andere kant zijn er wel een stuk minder Jupiters weggegooid in de loop der jaren dan MiniMoogs. Jupiters zijn betrouwbaarder, veelzijdiger en makkelijker in een moderne opnamestudio toe te passen.

mini's zullen makkelijker te repareren zijn, hebben een betere bas en snappier envelops
daar staat tegenover dat er in een jp8 meer zand gaat dan in een mini

maar nu wel8>

dacht dat de dx7 toendertijd best verkocht synth aller tijden was

weet niet of dat nu nog zo is.. maar hoeveel er exact van verkocht ontglipt me even

Nutuuulk oppermeester 6, geef je in je vrije tijd Nederlandse taalles oid? Kuch, voor zover je tussen het posten nog vrije tijd over hebt?

heb van § één liedje op men computer. ik denk dat hij tussen die 16000 posts echt massa's cult muziek maakt. instantcult voor daw of the dead dus (het enige dat ik heb ;{ ).

Back