Jupiter 8 en serie nummers

Sommige mensen op dit forum stel ik me altijd zo voor 8)

geeks,internet,nerd,south,park-d402ed05b757f32a0128b29d6c294898_m.jpg

ik vraag me af hoe 6 eruit ziet

Sja.. wel posten in de ''post je foto thread'' maar geen foto uiteraard..
Volgens mij weet niemand hoe ie eruit ziet na bijna 17000 posts.. Niet dat dat overigens boeiend kan zijn of enigsinds relevant is?

Waar blijft die koek 6 trak? Natuulk moet je het wel aan een touwtje reigen en voor osn ophangen heh.. Mag jij als eerste een hapje nemen..

@ralph:
geloven doen we in de kerk, be free to attribute more reliable numbers
tav de mini's/jp's: heb ze hier side by side, i rest my case

nog een plakje koek jongens? :D

Geef je hier toe dat je gewoon aan het trollen bent, of hoe moet ik dit interpreteren?

@Ralph: heb je redenen om aan te nemen dat er meer dan 75-100 solina string synthesizers zijn? Ik heb er nog maar heel weinig langs zien komen, en degenen die zich er meer in verdiept hebben blijkbaar ook.

Gelukkig is de prijs van de stringsynth niet in verhouding tot de prijs van een Jupiter 8 zoals hun productieaantallen in verhouding tot elkaar staan. :)

Geef je hier toe dat je gewoon aan het trollen bent, of hoe moet ik dit interpreteren?

@Ralph: heb je redenen om aan te nemen dat er meer dan 75-100 solina string synthesizers zijn? Ik heb er nog maar heel weinig langs zien komen, en degenen die zich er meer in verdiept hebben blijkbaar ook.

Gelukkig is de prijs van de stringsynth niet in verhouding tot de prijs van een Jupiter 8 zoals hun productieaantallen in verhouding tot elkaar staan. :)

Ik heb geen harde cijfers maar ze blijven toch regelmatig opduiken om vervolgens naar het buitenland te verdwijnen. Heb met Saint Eric de voorzichtige conclusie getrokken dat 75 tot 100 niet heel realistisch is en dat er waarschijnlijk meer moeten zijn.
Prijzen zijn natuurlijk ook gelieerd aan functionaliteit. JP8 is iets meer synth dan de Solina string synthesizer.

@ralph:
geloven doen we in de kerk, be free to attribute more reliable numbers
tav de mini's/jp's: heb ze hier side by side, i rest my case

Ik kan het niet onderbouwen meer een "gut" feeling gedeeld met enkele andere liefhebbers van de Solina String Synth.
De mini is idd baskoning, maar vond de JP8 in zijn eigen hoekje ook heel leuk bassen.

d'r was pas een treat over op synthforum, geloof dat we er nog zo'n 30-tal konden traceren.
en da's best een boel, het is ook een synth waar mensen een beetje op blijven zitten , ook vroeger, niet snel zoiets van "niks bijzonders,geef maar mee aan d'n vulnismaan"
dus echt geen honderdtallen denk ik. 75 wordt normaal aangegeven, heb ook ergens iets van rond de honderd gelezen, 200 lijkt me al vet overdreven

de jp8 is inderdaad een goede allround synth, snel om een geluid te vinden, mooi hoog evenwichtig helder geluid.
(hou die van mij nog maar even na de leuke sessie van gisterenavond |)

Ik kan het niet onderbouwen meer een "gut" feeling gedeeld met enkele andere liefhebbers van de Solina String Synth.
De mini is idd baskoning, maar vond de JP8 in zijn eigen hoekje ook heel leuk bassen.
Dit SOS artikel staaft wel dat er alleen 100 zijn gemaakt. Ik neem aan dat SOS wel hun research volledig hebben. Ik verbaas me er ook over dat er zo weinig van gemaakt zijn.

Heeft Huub De Bruijn (of hoe heet hij ook alweer) zich niet beziggehouden met het ontwerp van de stringsynth? Zou hij dan ook geen beeld van de werkelijke productie hebben?

Om even aan dit geneuzel :duivels: voorbij te gaan en eindelijk antwoord te geven op de vraag:

Ik heb een 12-bit Jupiter8 en een 14-bit jupiter8. Ik hoor geen verschil.
De overgang van 12 naar 14 bit was bedoeld om de autotune nauwkeuriger te laten verlopen. Bij beide machines verloopt de autotune prima zij het op de 14-bit machine net iets sneller.

Hoi,

Stel dat je er een in huis wil halen.

Is het van groot belang welke versie? of maakt dat niet veel uit ?

Er zijn blijkbaar 9 versies:

[/COLOR]

Dag Vic,

Om even terug on topic te komen, want we zijn blijkbaar bij een solina string synthesizer aanbeland terwijl op de oorspronkelijke vraag nog geen antwoord is gegeven :mega:

Er zijn inderdaad verscheidene wijzigingen doorgevoerd aan de JP-8 gedurende de produktieperiode.

Het duidelijkst zichtbaar is het verschil tussen een JP-8 en een JP-8A. De JP-8A is ook de laatste versie die alle revisies erin heeft. Die is duidelijk te herkennen aan het kleinere Roland logo aan de achterzijde.

Ik heb een vroege JP-8 (serienr. 070448 ) en een JP-8A (serienr. 282925) naast mekaar gehad. een 12-bit en 14-bit. Ik merk eigenlijk geen verschil. De 12-bit en 14-bit heeft enkel een merkbare invloed op de tuning. De 14-bit is iets stabieler. Maar de 12-bit is al heel stabiel. In vergelijking met een minimoog of Prophet 5 moet je echt heel zelden tunen. En zeker niet als hij één keer warm is. Eén keer als hij enkele minuten aan staat (zo staat het ook in de handleiding), en daarna eigenlijk niet meer.

ja 1 keer stemmen bij opstarten en na 5 of 10 minuten nogmaals , daarna misschien eens 1 keer per uur.
doet er ongeveer 2 seconden over ( vergelijk dat eens met de a6 die er wel 30 seconden over doet en ook nog eens vaker gestemd moet worden )
super stabiel en snel en volgens mij heb ik een 12 bits versie.

TB-303 zijn er rond de 15.000 van gemaakt maar ik schat dat er nog geen 10.000 meer van in de omloop zijn.

Wel grappig dit uit de eerste post:
242750: Brighter leds installed
272850: Button added to dimm Leds

Gasten wisten blijkbaar ook niet wat ze wilde :D

half offtopic:
sjiiiiit 6, het gaat over oud analoog en wie komt er weer met zijn splaakgeblek zeiken over niks!!
Serieus man, get a life en ga lekker op vanDale.nl zitten posten. :doei:
Wel leuk dat iemand een karaktuur van je gevonden heeft ;)

Back