Jupiter 8 en serie nummers

Bedankt allemaal,

Dus 12 of 14 bit.... maakt geen drol uit !!!

Ik ga rustig uitkijken voor een jp8 aan een eerlijke prijs. 8)

Sunny, lees ik tussen de lijnen dat je overweegt hebt éénje te verkopen ???

In België weet ik er al 2 te koop a 3500/stuk (met midi)
Met wat geduld moet dit wel beter kunnen.. niet ?

Vic

TB-303 zijn er rond de 15.000 van gemaakt maar ik schat dat er nog geen 10.000 meer van in de omloop zijn.

Wel grappig dit uit de eerste post:
242750: Brighter leds installed
272850: Button added to dimm Leds

Gasten wisten blijkbaar ook niet wat ze wilde :D

half offtopic:
sjiiiiit 6, het gaat over oud analoog en wie komt er weer met zijn splaakgeblek zeiken over niks!!
Serieus man, get a life en ga lekker op vanDale.nl zitten posten. :doei:
Wel leuk dat iemand een karaktuur van je gevonden heeft ;)

hahahaha

dacht dat de dx7 toendertijd best verkocht synth aller tijden was

weet niet of dat nu nog zo is.. maar hoeveel er exact van verkocht ontglipt me even

Verbaast me wel aangezien hij niet gebruiksvriendelijker was dan subtractieve synths. Of gebruikte iedereen de presets?

van die programmer zijn er niet zoveel van gekocht. veel mensen ploeterden door manuals en vage menutjes, de meeste echter gebruikten ( nauwelijks aangepaste) presets.
er zijn er zoveel van verkocht omdat ie polyfoon was voor een redelijke prijs ( de helft van een jp8 of nog minder) en midi en veel geheugens en een aanslaggevoelig keyboard had

De dx7 was echt iets nieuws in die tijd, veel verschillende klank-mogelijkheden, hypermoderne sound, aanslaggevoelig, flink polyfoon en vooral "super-goedkoop"
Wel 5 keer minder duur dan andere polyfone bakken uit die tijd, de belangrijkste reden voor z'n succes

Tot de komst van de m1 was de dx7 :halleluja

De dx7 was echt iets nieuws in die tijd, veel verschillende klank-mogelijkheden, hypermoderne sound, aanslaggevoelig, flink polyfoon en vooral "super-goedkoop"
Wel 5 keer minder duur dan andere polyfone bakken uit die tijd, de belangrijkste reden voor z'n succes

Tot de komst van de m1 was de dx7 :halleluja

5 keer is overdreven, 2 1/2 keer komt meer in de buurt ( was toch nog meer dan 4000 gulden meen ik me te herinneren ), maar goed hij was veel goedkoper en leek veel meer te bieden, was ook nog eens stem stabieler, lichter /handzamer etc etc.
het was een soort aids in synthland, veegde alle analoge schuivenshit zo de vergetelheid in. ( althans zo leek het toen, je raakte ze aan de straatstenen niet kwijt)

van die programmer zijn er niet zoveel van gekocht. veel mensen ploeterden door manuals en vage menutjes, de meeste echter gebruikten ( nauwelijks aangepaste) presets.
er zijn er zoveel van verkocht omdat ie polyfoon was voor een redelijke prijs ( de helft van een jp8 of nog minder) en midi en veel geheugens en een aanslaggevoelig keyboard had

was natuurlijk cynisch...Jellinghouse programmer niet echt cheap!

Denk dat het aantal sowieso rond 3200 (of hoger?) ligt dat gemaakt is, heb namelijk serienummers in die range gezien.

En dit is een synth dat zo super fantastisch en natuurlijk klinkt zonder enig effect het geeft je gewoon directe inspiratie-injecties! Fantastisch gewoon! Natuurlijk klinken digitale synths ook goed, maar van wat ik persoonlijk heb gehoord steekt de JP-8 er gewoon boven uit.

Dus als je er eentje kunt vinden, twijfel niet...........

Verbaast me wel aangezien hij niet gebruiksvriendelijker was dan subtractieve synths. Of gebruikte iedereen de presets?

Ja. Yamaha had zelf een hele ris cartridges te koop en de preset-industrie is toen pas echt goed op gang gekomen. Een hele hoop van wat je op internet vindt wat zogenaamd "zelf gemaakte preset" zijn zijn ook maar bescheiden aanpassingen van de factory/cartridge-presets.

In België weet ik er al 2 te koop a 3500/stuk (met midi)
Met wat geduld moet dit wel beter kunnen.. niet ?

Ik denk dat je voor lagere prijzen toch eerder richting de UK of de USA moet gaan.

? nog lager, inclusief midi ?

Back