Alternatief voor Cwejman MX-4S

vinnieq

Lidl
Ik wil mijn modulaire systeem gaan uitbreiden met mogelijkheden om audio in stereo naar buiten te krijgen. De MX-4S Voltage Controled 4:2 mixer van Cwejman lijkt me ideaal maar die is nogal prijzig (600 euro). Ik kan niet zo 1-2-3 alternatieven vinden. Wie helpt?

Ik wil mijn modulaire systeem gaan uitbreiden met mogelijkheden om audio in stereo naar buiten te krijgen. De MX-4S Voltage Controled 4:2 mixer van Cwejman lijkt me ideaal maar die is nogal prijzig (600 euro). Ik kan niet zo 1-2-3 alternatieven vinden. Wie helpt?

Niemand??

De mfb drum-99 is een eenvoudig eurorack mixertje met panning. Is natuurlijk wel een hele ander prijs- en kwaliteitsklasse. Je zou ook een mixermodule kunnen combineren met een panningmodule. Kun je alleen niet al je inputs apart in het stereobeeld zetten.

Ik ga ervan uit dat je 'm kent, maar wellicht heb je hier nog wat aan? http://www.synthtopia.com/content/?qWl6lwDt

Heb even voor je gezocht maar kon 't ook niet zo snel vinden. Wat je bedoelt is volgens mij het eurorack equivalent van een Roland m131 module?

131.jpg

Hoi Hanz,

Yep, dat komt in de buurt, behalve dan die Roland niet CV gestuurd is. Dank ook voor de link, ik kende 'm inderdaad. Ik gebruik meestal die van de Doepfer site. Ik heb een overzicht gemaakt (Excel) van alle (?) modules (kant en klare), ik heb niet het idee dat er een altenatief is. Als je het goed beschouwd zit er ook wel veel in die Cwejman. Misschien toch maar de portemonnee trekken. Leuk voor samen met de Zeroscillator of verschillende filter modules. Beetje delay en tollen maar!

Hoi Hanz,

Yep, dat komt in de buurt, behalve dan die Roland niet CV gestuurd is. Dank ook voor de link, ik kende 'm inderdaad. Ik gebruik meestal die van de Doepfer site. Ik heb een overzicht gemaakt (Excel) van alle (?) modules (kant en klare), ik heb niet het idee dat er een altenatief is. Als je het goed beschouwd zit er ook wel veel in die Cwejman. Misschien toch maar de portemonnee trekken. Leuk voor samen met de Zeroscillator of verschillende filter modules. Beetje delay en tollen maar!

Dit PlanB setje is helemaal mooi.

http://www.ear-group.net/model_18set.html

Helaas niet te krijgen via Big City Music of elders.

Dank voor de tip! Als special dan zeker, ik zie verder niets op hun site?

De PlanB 18 serie is sinds 2006 aangekondigd maar volgens mij nog niet leverbaar.

Waarom is Noisebug beter dan Big City Music of Analogue Haven?

noisebug maakt plan b module's zelf.

dus niet via de onbetrouwbare P. Grenader.

noisebug maakt plan b module's zelf.

dus niet via de onbetrouwbare P. Grenader.

Dank. Ik had begrepen dat je maar beter niet direct bij Grenader moest bestellen. Big City heeft ze op voorraad, zijn die dan technisch onbetrouwbaar?
Hebben de noisebug modules eenzelfde layout? Ik zie het zo 1-2-3 niet op hun site.

mss maar even mailen met noisebug, hoewel ze op vakantie zijn.
Ik kan het ook niet meer vinden maar vroeger (vorig jaar) hadden ze een knop voor plan b, ik zie nu niks meer....

zelf had ik daar een model12 filter vandaan. Het is precies hetzelfde als alle andere plan b spul.

wel raar dat ik het niet meer kan vinden?????

[edit] ik vind de cwejman toch wat mooier denk ik, en je weet zeker dat het goed spul is, plan b vind ik toch iets meer hobby dan cwejman
sound van cwejman is ook supergoed, en het reageerd lekker op heftige cv signalen[/edit]

Ze zijn weer terug van vakantiebij Noisebug. Het is weer eens duister rond Plan B:

Plan B moved to a larger location last March! We haven't had any contact with them since then. I advise you to goto bigcitymusic.com.

Thank you,
Antonio

Laatst gewijzigd:
Back