Record Overdubbing mogelijk op een Soundcraft EPM 6?

Postcenter

Muziekliefhebber
Tot nu toe handelde ik alle mixing af op de pc zelf (Cubase SX3), maar ik ben van plan om me toch een bescheiden mixer aan te schaffen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Soundcraft EPM 6, maar vroeg me af of hiermee record overdubbing mogelijk is?

Hiermee bedoel ik dat ik na een eerste opname de output van de pc terugstuur naar een input op de mixer, en vervolgens met een aantal synths hierover meespeel. Het resultaat hiervan wordt opnieuw via de aux naar de pc gestuurd en opgenomen, maar alles wat reeds van de pc kwam mag natuurlijk niet opnieuw meegestuurd worden. Dit mag enkel mee naar de Monitor Out.

Weet iemand of dit mogelijk is met deze mixer, en hoe je dit voor mekaar krijgt?

Of is er een beter alternatief in deze prijsklasse? (rond de €200)

Het gaat lukken op de manier hoe je het beschrijft, alleen kun je maar 1 stereo of 2 mono tracks opnemen, dit aangezien er maar 2 aux sends zijn, je hebt dan ook geen sends meer over om eventuele outboard effecten aan te sluiten, ik zou zelf naar een iets uitgebreider tweedehands mixertje gaan kijken, mischien zelfs met een subgroup waaraan je de input van je geluidskaart kunt aansluiten, dat werkt naar mijn idee toch prettiger.

In deze prijsklasse (nieuw) lijkt me de EMP 6 ook de beste keuze, ik heb zelf goede ervaring met de kwaliteit en klank van Soundcraft mixers, bovendien kun je beide aux sends pre fader schakelen, zodat je met de faders het afspeel level onafhankelijk van het opname level kunt instellen.

Bedankt voor je reactie random movement.

Ik ben er ondertussen ook uit, ik blijf alles rechtstreeks naar Cubase op PC routen via de geluidskaart, en ga de Soundcraft EPM6 enkel gebruiken om te monitoren, en voor de hoofdtelefoon aansluiting.

Vermits vele van mn synths meerdere outputs hebben kan ik zowel naar de mixer als rechtstreeks naar de pc sturen. Van de soundcraft gaat er niks terug naar pc dus.

Nu vraag ik me af of dit hiervoor een goede oplossing is, en ik misschien niet beter ga voor een Mackie Big Knob, maar dat is dan weer een andere kwestie.

Back