Midex8 icm OB-12 doet raar...

Nemco

Raarrr
Ik heb een probleempje... het is geen grote ramp ofzo, want alles werkt nog wel gewoon, maar als ik m'n OB-12 aanzet dan beginnen alle out-lampjes op m'n Midex8 te knipperen... net also alle inkomende signalen meteen weer uitgestuurd worden ofzo.... ik vind het een beetje raar iig. Resetten van de Midex8 lijkt geen verschil te maken.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Geen idee wat 't is, maar de lampjes van mijn Midex8 doen af en toe ook gewoon waar ze zin in hebben. Ik sla er verder geen acht op. Als ik m'n Roland PC200mk2 controller keyboardje aan heb staan, dan brandt het respectievelijke 'in' ledje van m'n midex continu (heel snel flikkerend eigenlijk). Ook het 'uit' ledje naar m'n micromod (de 'pc' verbinding) brandt continu. Geloof ik. Zal me verder worst wezen, zolang m'n timing maar strak is. En dat is ie.

Timing is ook wel strak hoor... maar het is nogal een irritant gezicht, acht lampjes die met 160 bpm aan en uit gaan :D

Normaliter sturen alle midi synths per seconde een paar midi pulsen. Eigenlijk een loos bericht, maar dan weet de andere kant dat er nog wat gebeurt en is er sneller bij voor een midi berichtje zoals een toetsaanslag of zo. :)

Maar als het sneller brand dan is het een midi clock of timing signaal voor bijv een sequencer. Die kun je meestal wel uitzetten. (Sync out of iets dergelijks)

En als je in en out allebei branden dan zit je waarschijnlijk met een lus en dan gaat je synth heel gek doen.

En ik weet niet of die midex8 ook een patchbay stand heeft, dan kun je nl alle inputs naar outputs routen (via een configuratie programmaatje of zo).

Back