Overnemen van pc

cream

Ouwe rot
Bestaat er een manier om het scherm van een andere computer over te nemen zonder dat je het netwerk of internet gebruikt?

Ik wil mijn laptop overnemen met een andere computer om zo ergens anders af te mixen. Belangrijk om te weten: ze staan wel in hetzelfde huis ;)

Aangezien het een dell laptop is moet ik de netwerkkaart uitzetten aangezien er te hoge cpu peaks voorkomen. ( tja dell....)

Iemand een oplossing??

En je projecten en plug's opslaan op een NAS (lees: netwerkschijf)???

Kun je er ook vanaf die andere pc bij.

Je moet wel een netwerkverbinding hebben, anders kan je nooit je laptop benaderen/overnemen.

Je Pc moet weten waar je laptop zich bevindt. Of dit nu in een thuisnetwerk of het internet is, je hebt één of andere netwerkverbinding nodig.

Maar waarom persé overnemen als je je projecten op de andere pc overneemt? Dan hoef je je laptop toch niet meer te bedienen op afstand?

Je moet wel een netwerkverbinding hebben, anders kan je nooit je laptop benaderen/overnemen.

Je Pc moet weten waar je laptop zich bevindt. Of dit nu in een thuisnetwerk of het internet is, je hebt één of andere netwerkverbinding nodig.

Zeker, maar ik wil mijn netwerkkaart niet gebruiken. Deze zorgt bij Dell voor cpu peaks die ik niet kan gebruiken.
Ik zag net dit: http://www.weethet.nl/dutch/network_firewire.php
Misschien is dat iets.

Maar waarom persé overnemen als je je projecten op de andere pc overneemt? Dan hoef je je laptop toch niet meer te bedienen op afstand?

Ik wil niet mijn projecten meenemen...

Volgens mij zijn er geen remote desktop applicaties die via usb of firewire ofzo werken. Zal ook niet veel vraag naar zijn. Is een usb (wireless?) netwerk adaptertje geen oplossing?

Dat is een KVM switch, en dat is iets anders dan "overnemen met een andere computer" zoals je in je initiele vraag stelde; met een KVM switch bestuur je echt die computer en scherm (dwz meerdere computers kun je dmv een KVM switch met 1 monitor, toetsenbord en muis bedienen).

Nee niet echt. Met een KVM switch zie je het beeld van meerdere computers op 1 beeldscherm en je bedient meerdere computers met hetzelfde toetsenbord en muis. Een PC overnemen (eng.: remote control) is eigenlijk iets anders. Je bestuurt een pc met behulp van een andere pc met tooltjes als VNC viewer of windows terminal server client. Er staan dan dus ook 2 pc's aan. Bij een KVM oplossing hoeven niet alle aangesloten pc's aan te staan.

Ze noemen het een KVM-switch, maar dat is het natuurlijk niet, zo te zien is dat echt een soort remote desktop over usb.

@cream: hoe ver staan je computers uit elkaar? usb heeft maar een beperkte kabellengte..

Misschien dat dat nog net moet lukken dan; een USB-kabel mag maximaal 5 meter zijn, maar met dat USB-geval in het midden mag het vast twee keer zo lang zijn;-)

..maar ik zou een usb-netwerkadaptertje nemen...

of alles op usb doen;) gewoon het hele project erop zetten, en dan gewoon afmixxen;) wel even alle opnames erop zetten, maar met een 4GB stickje moet dat toch wel kunnen

Erm, waarom neem je niet gewoon je laptop mee? :?
Daar zijn die dingen toch voor gemaakt? 8)

Back