andromeda beetje betrouwbaar en te herstellen?

De kans is ook groter dat men de chips die in DSI producten zitten ook buiten DSI om nog eens gaat maken omdat er ook zoveel oude bakken zijn die ze gebruiken.

Da's een beetje kort door de bocht. Ja, de DSI chips zijn ontworpen door Curtis en gebaseerd op CEM, maar nee, het zijn hele andere chips dan de originele CEMs (ander productieproces en SMD). Dus zelfs als iemand P8 voices gaat klonen, dan heeft hij daar niet automatisch alle andere CEMs mee gekloond. Voor de originele CEMs heeft hij een hele andere productielijn nodig dan voor de P8 chips. Ik verwacht niet dat iemand daar geld in gaat steken.

Ik zou de andy eerder met een matrix vergelijken. Je krijgt de vetheid niet gratis en voor niks maar je moet er voor werken, bij de Andy net zo. Ik snap wel wat je bedoelt met dat randje, een Matrix is ook een synth met een bepaald randje maar bij een Prophet is het wel een vet randje.

Daarom ben je een Matrix 1000 ook gewoon schijtbeu als je een preset of 666 hebt geskipt want je hoort verschil gewoon niet meer tussen de klanken. Maar dat ligt ook aan het feit dat je 200 brasssounds achter elkaar hebt die nauwelijks anders klinken dan de vorige. Vrijwel geen enkele preset gaat echt helemaal los met de mogelijkheden van de synthesizer, leuk voor jaren '80 bandjes die Toto, Jump en The Final Countdown willen coveren.

Het is gewoon een slecht idee om een Matrix 1000 als een presetbak te gebruiken want 99% is gewoon kut. En dan zit je ineens met een synthesizer die je zelf moet gaan programmeren maar geen interface heeft....:doei:

maar daar heb je editors voor he :)

maar anyway... de andromeda is veel meer wat engelsen "lush" zouden noemen dan de matrix.. dat is iig wat ik er mooi aan vind.
de matrix klinkt haast digitaler dan de prophet maar kwa soort klanken vind ik ze toch wel ergens vergelijkbaar..
het is heel moeilijk natuurlijk om in zo'n stukje tekst te beschrijven wat JOU opvalt aan zo'n bak :)

maar of de andromeda te reparen is weet ik niet, ik weet wel dat alesis nu alleen nog maar opgeknapte andromedas verkoopt dus nu zal het nog wel lukken. Over 10 jaar ofzo betwijvel ik of je nog voices kunt vervangen ja...

aan de andere kant... dan flikker je al die oude analoge rommel waar bijna allemaal irritante bugs in de firmware zitten de deur uit als vsts 10 jaar verder zijn.. ik wel iig :)

ja.. ze zijn allebei goed in hun eigen ding.. de andy is dus heel erg mooi voor pads, strings fx enzo, maar hij knalt er niet uit zeg maar. dus agressieve sounds zijn moeilijk (tenzij je veel distortion gebruikt)
de andy klinkt gewoon "mooi" zeg maar.

dus leads en basslines zul je eerder uit de prophet halen dan de andromeda denk ik. (hoewel leads ook nog wel lukt op de a6, maar voor basslines vind ik hem persoonlijk niet echt geschikt)

Hier ben ik het niet mee eens. Je kunt uit de Andromeda juist hele goeie strakke diepe bassen halen, allerlei soorten, van akkoestisch klinkend tot haast digitaal knetterend. Er kan meer laag uit komen dan nuttig is.

Aggresieve leads zijn ook gemakkelijk te maken, bijvoorbeeld met sync. Ik moet juist altijd moeite doen om het geluid een beetje zoet te laten klinken.

De Prophet klinkt inderdaad nogal brassy, maar op de Andromeda kun je ook hele mooie brass geluiden maken, ook van die CS80-achtige.

De Andromeda laat je wat meer werken voor je geluiden, het bereik van de parameters is heel groot en daardoor is een sweetspot soms wat lastiger te vinden, of is de waarde die je moet gebruiken veel kleiner dan verwacht.

EDIT:
Oh ja, wat reparatie betreft kun je hem prima laten repareren, het officiele bedrijf zit in Almere. Ook kun je nog prima aan onderdelen komen. Ik ga binnenkort zelf een SMD chip vervangen, mocht dit mis gaan dan bestel ik een nieuw mainboard.

Eens met lamerdeluxe, bassen kan een a6 ook, geen moog maar door de minimoogtruuk in de a6 maak je echt dikke sounds...

idd, de a6 is van nature rauwig en metalig.

Het zinnetje vam LamerDeluxe over sweetspot is precies de moeilijkheid graad van de a6.
Niet de wijze van programmeren, of dat dadt moelijk zou zijn of onoverzichtelijk, de sweetspot is lastig et vinden door de bereik van de parameters en de nuttige bereik.

Bv bij een resolutie van 0.02 tot 256.00 klinkt de modulatie soms al bij een waarde van 0.10 erg heftig, en de modulatie diepte kan dan nog stijgen met een waarde van 255,9!!!!!

dat is het irritante aan de a6 plus het feit dat je daar door met de cursortoetsjes moet werken.......ipv dat gigantische panel

ik vind het daarom de ms20 onder de analoge slagschepen. kan geweldig klinken, maar dan wel na lang zoeken en pielen

vind wel tegek dat je zelf de hoeveelheid stemmen in unisone mode kan bepalen. staat vaak standaard op 2 . dat van die stereo is wel mee te leven , kan de pan varieeren per aanslag/nieuwe noot bv.

Je kan inderdaad panning (of wat dan ook) koppelen aan de hoeveelheid noten die er gespeeld worden, dat werkt perfect met unison, voor de betere supersaws bijvoorbeeld :)

Hier ben ik het niet mee eens. Je kunt uit de Andromeda juist hele goeie strakke diepe bassen halen, allerlei soorten, van akkoestisch klinkend tot haast digitaal knetterend. Er kan meer laag uit komen dan nuttig is.

Aggresieve leads zijn ook gemakkelijk te maken, bijvoorbeeld met sync. Ik moet juist altijd moeite doen om het geluid een beetje zoet te laten klinken.

De Prophet klinkt inderdaad nogal brassy, maar op de Andromeda kun je ook hele mooie brass geluiden maken, ook van die CS80-achtige.

De Andromeda laat je wat meer werken voor je geluiden, het bereik van de parameters is heel groot en daardoor is een sweetspot soms wat lastiger te vinden, of is de waarde die je moet gebruiken veel kleiner dan verwacht.

EDIT:
Oh ja, wat reparatie betreft kun je hem prima laten repareren, het officiele bedrijf zit in Almere. Ook kun je nog prima aan onderdelen komen. Ik ga binnenkort zelf een SMD chip vervangen, mocht dit mis gaan dan bestel ik een nieuw mainboard.

ja, maar dat bedoelde ik te zeggen.. het is maar net waar je op let, ik hou niet van wollige basjes en gebruik eigenlijk steeds vaker vsts zelfs voor basjes, omdat die gewoon heel strak zijn en niet "zweven".

IK gebruik de andromeda voornamelijk voor 2e laag geluiden, omdat IK vind dat hij daar in MIJN mixen het beste naar voren komt... zo beter :P

De bouwkwaliteit is niet geweldig (in vergelijking met een voyager), maar ik heb al een paar jaar een a6 en nooit problemen gehad. Het ding heeft wel wat eigenaardigheden maar dat geeft hem ook karakter. Qua klank vind ik m echt fenomenaal

Back