88 toetsen ..... keuzes

lordbachus

Nieuwkomer
Mijn 88 toetsen masterkeyboard heeft zijn beste tijd gehad. Hij is aan vervanging toe.

Ik gebruik mijn synths alleen thuis om te ontstressen van de dagelijkse druk op mijn werk. Muziek is hier heel geschikt voor.

Mijn nieuwe setup moet er als volgt gaan uitzien :

Korg M3 expander (Vooral Karma)
Zeer uitgebreide DAW/softsynth met 22" touchscreen. (1680x1050)
-NI Komplete 5
-Omnisphere
e.v.a.
Novation Remote ZERO SL MKII

en hier moet dus een mooie 88 toetsen aanvulling bij komen.

wat ik belangrijk vindt :
-Keybed
-Sounds out of the box
-Tools om mee te spelen zoals arpegiator e.d.
-Controllers om sounds mee te mannipuleren.
-Software edditing tools
-Super piano klank
-Programmeerbaarheid en openheid van het systeem (controllers) om parameters op mijn M3 of Vst's in mijn PC mee aan te sturen.

Wat ik niet belangrijk vindt :
-Sequencing
-Recording faciliteiten.

Waar zit ik aan te denken....

Kurzweil PC3X
Roland Phantom G8
Yamaha Motif XS8
Clavia Nord Stage 88EX
Roland V-piano
Kawaii MP8 MK II

Misschien ben ik wel iets heel moois vergeten, en dat hoop ik dan van jullie te horen, samen met de voor en nadelen van bovenstaande instrumenten. Ik wil deze lijst graag inkorten tot maximaal 3 modelllen voor ik ga proefspelen.

Alvast bedankt voor de input.

ik zou voor de motif XS8 gaan, dat is een perfecte aanvulling op je huidige wensenlijst en voegt veel toe.

V-piano is ook te gek, maar is eigenlijk heel erg dedicated gericht op pianisten. Geen idee of je dat bent, maar meer kan zo'n v-piano ook niet.

de XS8, heeft veel Synth sound mogelijkheden (8 oscs die vrij programmeerbaar zijn), arps en samplemogelijkheden. Ook zijn er 10 tallen goedkope soundsets voor te krijgen die het hele karakter van sounds veranderen (van trance tot klassiek, afhankelijk van de soundset die je inlaadt). De faders en draaiknoppen zijn met 1 knop (remote) te koppelen aan je DAW of vsti's (doorlussen via programmeren in je daw). Zoek maar eens op youtube op demo's van 'Bert Smorenberg' voor XS demo's.

Motif xs8 zeker eens proberen, zeker wat piano betreft :okdan::okdan::okdan:

Vic

Back