[TRANCE] 3 nummers

NorthernLightX

Prutser
Hallo allemaal. Terug van een heeeeele tijd weggeweest. Had een lange tijd hele andere dingen aan mijn hoofd, maar sinds een paar maanden produceer ik zo nu en dan weer eens wat.

Ik heb nu 3 nummertjes die ik "af" vind, en heb er even een simpel pagina'tje voor gemaakt:

http://www.virtualogic.nl/northernlight/

Daar zijn ze via flash te beluisteren. Alle commentaar is welkom, zowel via de mail als in deze thread.

het klinkt nogal gedateerd, noem het oldschooleurohouse ofzo :D

Mocht dat je ding zijn dan is het goed gelukt.

Zou je misschien iets uit willen wijden wat je precies bedoelt per track? Zijn het de geluiden, de compositie, de mix? Nu kan ik er zo weinig mee ;)

de basslijnen, de geluiden, de drumtrack. het is allemaal wat gedateerd.
Trance van nu klinkt toch wat anders, de basslijnen zijn wat drukker (vaak verschillende
basslijntjes die samen het laag doen) en de druktrack is weer wat minimaler qua klank.
ik bedoel dus wat korter qua sound. De stijlen gaan nu meer over in elkaar, alleen de compositie verschillen nog echt is mijn beleving.
(veel van de nieuwe trance klinkt in mijn oren als dunne electrohouse)

Mocht je gewoon ouderwetse trance willen maken, dan klopt het helemaal.
Het klinkt nu een beetje 1999 zeg maar.
Met 303 riffjes en snareroffels....

Luister eens naar bv K90-deliverance (oude wat hardere trance, toen was het zelfs bijna hardhouse) en daarna naar een willekeurige nieuwe trancetrack
van bv ABove & Beyond of de laatste van Rank1......

Moet me bij AO aansluiten. Het zijn leuke tracks, maar idd wat gedateerd.

Ik denk wel dat je met elementen van deze tracks wat modernere nrs zou kunnen maken, als dat tenminste je doel zou zijn.

Thanks, klinkt nu al heel wat positiever in mijn oren :)

Ik ben inderdaad liefhebber van de trance sound van eind jaren '90 en begin 2000, Veracocha, System F, Cygnus X. Daarboven zijn 2 van de nummers remixes van oudere nummers van me uit die periode dus vind ik het niet zo gek dat die associatie bij je opkomt. De moderne trance die ik leuk vind ervaar ik trouwens helemaal niet als dun of neigend naar electro, ik bedoel dan bijvoorbeeld Jochen Miller - Lost Connection.

Dat met die baslijntjes begrijp ik enigzins, ik heb nog wat problemen in mijn studiotje met de akoestiek, ondanks de basstraps die ik al heb hangen. Het laag is nog niet zo strak als ik zou willen dus meerdere baslijnen klinken snel modderig, en met de koptelefoon mix ik sowieso teveel laag bij. Ik hou daarnaast erg van drums en breakbeats, The Prodigy heb ik erg lang bestudeerd. Dus ik begrijp je commentaar wel, maar het is een beetje mijn stijl ben ik bang... :D

Ik ben nu die track van K90 aan het luisteren, klinkt goed. Ik zal eens wat proberen in mijn volgende track. Bedankt voor het commantaar!

Ik vind de tracks erg lekker klinken. Inderdaad klinkt 't als System F en Cygnus X, vind ik erg lekker. Ik zou zeggen, doe zo voort. Gelukkig toch nog iemand die dit soort muziek maakt.

Moderne trance vind ik ook erg neigen naar house, zoals Ferry Corsten.

Enige minpuntje vind ik dat de kicks vrij soft zijn en zacht staan, zelfs bij house hoor ik ze nog iets harder staan. (eerst dacht ik dat het aan mij lag doordat ik hardstyle luister, maar ik draaide net even een house nummer om het te verifiëren)

Ik vind de tracks erg lekker klinken. Inderdaad klinkt 't als System F en Cygnus X, vind ik erg lekker. Ik zou zeggen, doe zo voort. Gelukkig toch nog iemand die dit soort muziek maakt.

Moderne trance vind ik ook erg neigen naar house, zoals Ferry Corsten.

Enige minpuntje vind ik dat de kicks vrij soft zijn en zacht staan, zelfs bij house hoor ik ze nog iets harder staan. (eerst dacht ik dat het aan mij lag doordat ik hardstyle luister, maar ik draaide net even een house nummer om het te verifiëren)

Klinkt goed,gedateerd of niet,wat maakt dat uit.Straf hé,iedereen koopt oude synth's en een nummer klinkt gedateerd?

Zo zie je maar dat ieder z'n mening heeft over jouw(nu,met je nummers)en dat eigenlijk het beste is wat je kunt doen is,je eigen weg volgen hoe dan ook,volg je eigen raad.

Maar dames, die mening mogen wij toch best hebben? Klinkt nu alsof je kritisch bent over wat wij over de tracks zeiden. Ieder z'n mening toch?

Bedankt voor alle reacties. Ook als mensen het gedateerd vinden klinken heb ik daar wat aan; ik vind het helemaal geen negatieve kritiek als men het als trance van begin 2000 vindt klinken, dat was immers een periode dat er erg veel goed spul uitkwam! :D

De kicks en de bas zijn nog een probleem om af te mixen schreef ik al vanwege mijn niet ideale ruimte. Ik ben er nog mee aan het werk dus wellicht binnenkort een gemasterde versie waarin de kicks net wat beter doorkomen.

@Purno: wist je mogelijk al, maar System F == Ferry Corsten ;) En Ferry maakt tegenwoordig nog steeds best leuke plaatjes, al is het wel allemaal wat commercieler geworden. Ik wou dat ik zo strak kon produceren...

Nogmaals bedankt iedereen, en alle commentaar is nog steeds welkom!

Klinkt goed,gedateerd of niet,wat maakt dat uit.Straf hé,iedereen koopt oude synth's en een nummer klinkt gedateerd?

Zo zie je maar dat ieder z'n mening heeft over jouw(nu,met je nummers)en dat eigenlijk het beste is wat je kunt doen is,je eigen weg volgen hoe dan ook,volg je eigen raad.

Precies. Zoals ik aan gaf, ik vind dit plezierig om naar te luisteren, maak dus nog maar wat meer nummertjes :D

Goed om te horen dat je wellicht de kicks nog wat gaat masteren binnenkort :D

Back