Goedenavond allemaal!
Tijdje ff niks meer gepost de afgelopen tijd. Voor m'n gevoel waarschijnlijk langer dan in werkelijkheid.
Maar goed, de afgelopen weken een nieuwe hobby begonnen naast produceren: draaien!
een fijne dj-set gekocht. En dat begin ik ook erg leuk te vinden! En daarbij natuurlijk wel handig om te kunnen. Gaf me een goede gelegenheid voor een kleine produceer-pauze, want dat is natuurlijk ook wel eens goed!
Anyway... ik heb de laatste dagen weer aan een geheel gloednieuwe nieuwe track gezeten. Geïnspireerd door Solstice Festival vorig weekend op Ruigoord.
En vond het ook weer even tijd voor wat anders dan de gebruikelijke groovy psy-stuff van de afgelopen tijd. Had wel weer zin om weer eens lekker te knallen, en een full-on psytrance plaat te maken. Voor wie geen idee heeft wat voor subgenre onder de psytrance paraplu dat is:

Graag jullie feedback! Heel benieuwd hoe jullie 'm ervaren. Voor mijn eigen gevoel issie al behoorlijk geslaagd. Maar mezelf kennende ben ik waarschijnlijk zo nu en dan nog wel bezig met wat details. Jullie suggesties zijn daarbij altijd welkom!
Heb ik nog ergens blinde vlekken? ( vast en zeker)
Fundament met de kick en bass goed in orde zo?
Mixbalans?
Niet te schel of juist te dof?
Etc.
Graag jullie feedback.
Ik post 'm nog ff met privé link hier en gooi 'm later wellicht gewoon openbaar:
Tijdje ff niks meer gepost de afgelopen tijd. Voor m'n gevoel waarschijnlijk langer dan in werkelijkheid.
Maar goed, de afgelopen weken een nieuwe hobby begonnen naast produceren: draaien!
een fijne dj-set gekocht. En dat begin ik ook erg leuk te vinden! En daarbij natuurlijk wel handig om te kunnen. Gaf me een goede gelegenheid voor een kleine produceer-pauze, want dat is natuurlijk ook wel eens goed!Anyway... ik heb de laatste dagen weer aan een geheel gloednieuwe nieuwe track gezeten. Geïnspireerd door Solstice Festival vorig weekend op Ruigoord.
En vond het ook weer even tijd voor wat anders dan de gebruikelijke groovy psy-stuff van de afgelopen tijd. Had wel weer zin om weer eens lekker te knallen, en een full-on psytrance plaat te maken. Voor wie geen idee heeft wat voor subgenre onder de psytrance paraplu dat is:Maar bij deze plaat gekozen voor een spooky sfeer. Heel benieuwd wat jullie ervan vinden! De track is behoorlijk lang geworden, zelfs voor mijn doen. Maar psytrance producties zijn gemiddeld ook wat langer (tussen de 6 en 10 minuten gemiddeld), en ben van mening dat als de muzikale reis klopt, de lengte niet storend mag zijn. Als die als langdradig wordt ervaren is er voor mij werk aan de winkel.Full on is een energiek, melodisch en opzwepend subgenre van psytrance.Het kenmerkt zich doorgaans door snelle tempo's, ritmische, "buitenaardse spraak"-achtige synthesizers en krachtige drumlijnen. Zoals de community op Reddit suggereert , staat het bekend als een vrolijker en opbeurender genre in vergelijking met donkere subgenres. [1, 2, 3, 4]
Belangrijkste kenmerken
- Tempo: Meestal tussen de 142 en 148 BPM.
- Sfeer: Zeer dynamisch en constant energiek. Vaak gekozen voor festivaloptredens overdag of explosieve dansvloeren.
- Geluidsontwerp: Intensief gebruik van modulaire geluiden, synthetische gesprekken en complexe, gelaagde ruisgeluiden. [1, 2, 3, 4]
Essentiële kunstenaars

Graag jullie feedback! Heel benieuwd hoe jullie 'm ervaren. Voor mijn eigen gevoel issie al behoorlijk geslaagd. Maar mezelf kennende ben ik waarschijnlijk zo nu en dan nog wel bezig met wat details. Jullie suggesties zijn daarbij altijd welkom!
Heb ik nog ergens blinde vlekken? ( vast en zeker)
Fundament met de kick en bass goed in orde zo?
Mixbalans?
Niet te schel of juist te dof?
Etc.
Graag jullie feedback.
Ik post 'm nog ff met privé link hier en gooi 'm later wellicht gewoon openbaar:
Laatst gewijzigd:
Maar dit was alvast een goede tip!