Korg PadControl en FL Studio 8

williamm

Nieuwkomer
Hallo,

Heb bij feedback een mooie Korg PadKontrol aangeschaft. Thuis gekomen met dat ding gelijk aan de PC gehangen en FL studio gestart.

Druk op de knoppen van de PadKontrol en zowaar krijg ik er geluid uit. Ik helemaal blij natuurlijk. Maar ja, hoe nu verder? Youtube afgezocht, zag hele gave dingen wat ik ook wil doen. Aangezien dat ik een beginner ben op het gebied van MIDI en muziek maken op de computer wil ik aan jullie eens vragen hoe krijg ik de ritmes die ik speel via de padKontrol te zien in FL studio? En je kan toch ook de patronen in de padKontrol zetten, dat de PadKontrol toch alle patronen van verschillende instrumenten afspeelt.

Al met al, ik snap er niet veel van. Heeft iemand een duidelijke handleiding voor beginners of tips.

Groet,

William

Hallo William

Zelf heb ik ook FL Studio maar geen PadKontrol. Wel een KaossPad 3 met ook zoveel
controle-mogelijkheden.

Patronen in de PadKontrol zetten is niet hetzelfde als scenes voor het triggeren van samples
of reeksen van noten in je sequencer of software.
Om meer uit de PadKontrol te halen zul je dus eerst moeten bepalen of een pad een
toon van een synth, een sample of een reeks noten (=vooraf opgenomen in FL Studio, niet in de PadKontrol) zal afspelen.

Als je MIDI-noten verstuurd met de pads, kun je deze pas zien als de pianoroll in FL-Studio
geopend hebt, of nog beter als je de muziek (= de noten) opneemt.

Om resultaat te boeken leg je best de 2 handleidingen naast je met de info over het
instellen en toewijzen van een pad aan een functie, en hetzelfde in FL Studio.

Bedenk dan eerst welk effect je wil bereiken, want gericht experimenteren met deze
instellingen levert het beste resultaat op. Het is namelijk makkelijk om door heel 't bos
van informatie en mogelijkheden, de bomen niet meer te zien staan.

Heb je een demo van FL Studio of is die geregistreerd? In het laatste geval kan je ook op
de website van FL Studio terecht voor 10-tallen instructie-video's en uitgebreide teksthulp.

Alvast veel succes, en mocht je nog vragen hebben, aarzel dan zeker niet om die hier te
plaatsen.

de groeten, Hyper :mexico:

Laatst gewijzigd:
Back