midicontroller vraagke

Ligt eraan welk programma je hebt. Bij sommige programma's accepteren de transport buttons midi CC's, andere programma's accepteren de transport buttons MIDI Machine Control (MMC)

Zul je even moeten kijken wat voor midi messages je transport buttons op de mpd versturen en wat je programma accepteert, misschien kun je de transport buttons van je mpd andere midi informatie laten verzenden.

Succes

[ame="http://www.google.nl/search?q=akai+mpd24+ableton&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a"]Google

/edit, linkje is brak, dan maar in tekst vorm:

h ttp://www.google.nl/search?q=akai+mpd24+ableton&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Ja kan wel eens kloppen, ik heb het ook nooit voor elkaar gekregen om de transport bar van ableton te bedienen met MMC messages op mijn novation remote25.

Dus ik heb toen de transport buttons op de remote25 midi CC's laten verzenden in plaats van MMC en kan nu de stop,play en record buttons gebruiken. Spoelen in ableton kan ik nergens vinden hoe ik dat moet linken aan midi CC's dus ik kan helaas niet spoelen, als iemand weet hoe ik dat wel voor elkaar krijg dan hoor ik het graag.

Heb ook even gekeken, en met een nieuwere firmware van de mpd24 is het mogelijk om de transport buttons midi CC's te laten verzenden dus kun je in elk geval de stop, play en record buttons gebruiken.

Succes

Ik zal er eerst dan eens die nieuwe firmware opzetten dan.

@ Anoniempje: in session-view kan je wel door scenes heen scrollen hé?
Als je eerst op MIDI-learn knop klikt, komt er onder het Stop (alle) Scene knopje 4 extra knopjes waarmee je de scenes kan afspelen/door heen scrollen.
Dat zijn ook de knopjes die ik aan de transportknopjes van mn MPD wil koppelen.
Maar je bedoelt vast het spoelen in arrangement view..

Ja klopt ik bedoelde arrangement view, ik heb het nu inmiddels wel voor elkaar om te spoelen in arrangement view, lukt dus ook gewoon met midi cc's geloof cc 72 rewind en cc 73 forward al gaat dat spoelen wel erg langzaam dus jammer dat er niet een soort van fast rewind en forward op zit. Wel heb ik dan in controller surface een remote sl geselcteerd. De mpd zal misschien weer andere cc's gebruiken ?

Back