Ableton en VIrus TI of Snow

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Ik heb een paar problemen in ableton met de Virus Snow

(het is verboden voor koekebakker om op enige wijze te posten in deze draad :D :P )

1: ik wil de snow midi uit laten sturen naar mijn voyage, met de arp
ik kies dan midi TI, maar er gebeurd niks.

2: FX op de virus tracks resulteerd in geen geluid.

Ik denk dat het een routing iets is in dat fuck ableton.....
Wie heeft dit werkend.......???

1: Zou ik moeten proberen, nog nooit gedaan.

2: Zoals je weet werkt dit bij mij onder OSX prima. Geen idee of dit alleen op windows niet werkt.

Laatst gewijzigd:
even een toevoeging,

als ik de ti laad op 1 spoor (zoals willekeurige softsynths) dan kan ik wel fx er over gooien
met geluid. maar in multimode (zoals uit de voorbeeld project voor ableton) werkt het niet.

Zie plaatje.

attachment.php

Staat alles op deze manier ingesteld?

Ik kan zonder problemen VST of audio FX over de sporen "TI audio 1 tm/3" gooien.

Attachments

• ti.jpg
    ti.jpg
    78,9 KB · Bekeken: 63
heej cool.

het ziet er wel anders uit, ik ga dit ff testen.....
en midi versturen van af de virus, heb jij dat al wel voor elkaar?

even een toevoeging,

als ik de ti laad op 1 spoor (zoals willekeurige softsynths) dan kan ik wel fx er over gooien
met geluid. maar in multimode (zoals uit de voorbeeld project voor ableton) werkt het niet.

In Multimode kan je alleen op de "1e" geopende Virus effecten gooien,
(m.a.w. als je dus meerder parts gebruikt, en 1 effect over de 1e virus gooit, gaat het effect over alle sporen in de virus)

Wil je apart over parts effecten gooien dan moet je dat instellen in de VST van de TI dat het betreffende spoor over USB 1,2 of 3 moet.

Hmm krijg het ook niet voor elkaar om de arp op te nemen in Live. Zal eens uitzoeken, als ik er achter kom post ik het hier.

edit:

Zie plaatje.

blabelton.jpg

Zo werkt het bij mij maar alleen voor de oneven midi channels, dat de even het niet doen is blijkbaar een bug lol :D

Als ik de arp dan opneem zie ik dat er best een hoop vertraging in zit. Vraag me af of dit lekker gaat werken icm je Voyager. Probeer het uit.

Laatst gewijzigd:
must..... not.....reageer...... aaarrgggghhhh!!!

Ik heb een paar problemen in ableton met de Virus Snow.
Ik kan het me niet voorstellen.

Zo, hebben we mijn commentaar ook weer gehad. :D

Laatst gewijzigd:
ok ik heb t nu ook zo aangesloten (bijlage), maar er komt geen enkel normaal geluid uit als ik de snow op 3 outs zet.

zet ik m echter op 2 outs, komt er wel geluid. alleen klinkt dat alsof er een varken wordt geslacht en dat dan met 4 distortions eroverheen

is ie dan stuk?

audio out werkt gewoon goed (bijvoorbeeld als Asio soundcard werkt alles prima)

Attachments

• fokkingsnow.jpg
    fokkingsnow.jpg
    156,4 KB · Bekeken: 69
Back