Gezocht: Progressive metal toetsenist

En ja ik als indie-muzikant weet ook niet wat ik doe als ik 50 ben, maar wat ik zeker weet is dat ik verder met musiceren ga :) Dus leeftijd is maar relatief. :)

Dat is dus wat ik gedeeltelijk gekscherend, gedeeltelijk plagen maar ook serieus boven bedoelde.
Simpel, ik ben zeer adaptief, ik speel daadwerkelijk alles en ik speel intuitief.
Ik speel kerkorgel voor de beminde gelovigen maar Doro Pesch begeleiden gaat me probleemloos af, maar ik zou graag eens met Tangerine Dream spelen.
En ik schrijf zelf...
Mijn favo is gewoon ambiënt, froegah met een flinke joint:peukie: achter mijn kiezen maar tegenwoordig gewoon lekker zo...

Oke,
ik zal niet echt tussen zo'n groepje broekemansjes meer passen, dat realiseer ik me best wel hoor. (met makeup en haarverf zijn ze trouwens heel handig tegenwoordig, kijk maar naar Harrison Ford)

Maar ik denk dat de boodschap nou wel overkomt.8o)
*WHARF*

pablo > (1) wel lezen he, (2) ze hebben 3 jaar lang een toetsennist gehad maar die is ermee opgehouden

Probeer het anders via: https://www.facebook.com/groups/bandplaats/

1) Heb ik gedaan
2) Dus geen 3 jaar lang maar twee maal in die tijd eventjes.

Het lijkt me inderdaad behoorlijk lastig voor de band om "de" persoon te kunnen vinden die erbij past. (Ik hou hiermee op, dit topic leidt te veel af en ik kan helaas niet helpen, sorry :) )

Ik vind, LiquidMetal, naar mijn uiterst bescheidenmening dat jij het vuurtje nog maar wat meer moet opstoken totdat jouw metaal echt vloeibaar is.
Voorlopig heb je vooroordelen en barst je van de aannames en is je idee hoe JIJ het in wil vullen zo flexibel als een eiken houten deur, verzwaard met wat metalen stutten en muurankers.
A) al dat gezever over audities, dat werkt niet. Je kunt niet met een avondje pielen laten zien dat je er wel tussen past. Een klik komt soms na weken, of niet en dan is het ook goed.
B) je hebt heel wat noten op je zang en vertelt wat die toetsenist moet kunnen. Als je het zo goed weet: lekker zelf doen.je vult complete partijen al vantevoren in, een fijne artistieke dooddoener voor je tietsenman.
C) doe je nou echt mee met wedstrijden? Tjongejonge, dus je past je aan en speelt een beetje richting de jury? Wel lachen aan het einde van je optreden ook al doet het pijn.
D) dat gedoe over leeftijden, waar gaat het over. Samen muziek maken heeft niets met leeftijden te maken en ik ken genoeg bands die leden hebben met allerlei leeftijden door elkaar.
E) misschien moet je en advertentie zetten en aangeven wat jullie doen en waar je ongeveer heen wil.
Als er dan een kleuter komt of een bejaarde en die speelt de sterren van de hemel en je hele band raakt in een geweldige flow dan heb je het voor elkaar.
F) een band begin je niet met allerlei eisen die JIJ opstelt maar je begint ergens, bent blij als er iemand mee gaat spelen en je ziet wel wat er van komt. Amen.:halleluja

We hopen een toetsenist te vinden die ons werk kan appreciëren én kan aanvullen. Natuurlijk geven we hem of haar daar artistieke vrijheid voor en natuurlijk zal de muziek ten dele gaan veranderen. Maar als er een toetsenist komt spelen die pure dance wil maken en in 9/8 geen maat kan houden heeft 'ie bij ons weinig te zoeken, want die kant willen we niet op.
Het is vanzelfsprekend dat je in een advertentie aangeeft waar je naar op zoek bent en bepaalde selectiekriteria hebt (het feit dat je iemand zoekt die toetsen kan spelen is dat al).

Ik kan helaas niet helpen, maar als de TS in 4 jaar de tijd nog geen toetsenist kon vinden is het niet een idee om van richting te veranderen/aanpassen met de middelen wat je hebt? Ik kan me voorstellen dat jullie een vast doel hebben en dat is zeker goed, maar werk niet aan vaste eisen, zoek een alternatief, het is veel leuker dan alleen ergens vast zitten omdat TS geen toetsenist vindt die aan de eisen voldoet. Jullie zullen gelijk hebben maar geen geluk.

En ja ik als indie-muzikant weet ook niet wat ik doe als ik 50 ben, maar wat ik zeker weet is dat ik verder met musiceren ga :) Dus leeftijd is maar relatief. Succes!

PS: Na het eerst nummer te hebben geluisterd kan me heel goed voorstellen dat de band een toetsenist nodig heeft. De zanger doet te veel zijn best, tip: ik zou meer toch de Dream Theater/Pearl Jam zangtype uitproberen i.p.v. wat ik nu hoor (de klankkleur is hier te licht voor), het zal veel leuker klinken in het geheel. :)

Ik betwijfel of we meer succes hadden gehad als we bv toegankelijkere metal hadden gespeeld. Volledig andere muziek gaan maken, bv pop, is het ook niet want wij worden zelf gemotiveerd door onze muziek.
We hebben in de tussen tijd wel een stijl neergezet die ook zonder toetsenist live goed staat. Een toetsenist zou zeker veel toevoegen, maar niet alle songs vragen erom, en bij sommige songs werken we met backing tracks (speelt niet zo lekker maar het werkt). De strategie is dus veranderd naar met z'n vieren blijven tot we toevallig iemand tegenkomen die kan wat we zoeken.

Ik heb alleen maar hele grote 88key controllers
Ik ben ook al niet gay:D
Ik ben bijna 56
Ik speel ambient maar ook klassiek zoals Chopin (dus Kudtdt muziek) maar desgewenst speel ik alles.
Ik heb 2 kleinkinderen en die beginnen ook al met die witte en zwarte stokjes aan te kloten.

dus als je opa in je band wilt....

Kheb je een PM gestuurd want misschien heb je zin om een keer mee te draaien.

Inmiddels ben ik 48, en naast twee coverbands nu een fijne progrockband gevonden, met nu nog voornamelijk werk van the Flying Colors. Enkele leden zijn voorbij de 50, de drummer is 17. Nog nooit met zo'n goede drummer gespeeld.

Liquid Metal, heel veel succes. Hoop dat jullie iemand vinden die bij jullie past, hoe dan ook.

dit forum heeft vrijwel alleen dancefreaks, misschien dat je op een muzikantenbank/musicfrom meer succes hebt.

Ik denk dat je de diversiteit op dit forum behoorlijk onderschat.

Back