Monitors (tannoy)

Status
Please reply by conversation.

CreOn

Alles naar de knoppen....
Hallo volk.
Ik ben op zoek naar een setje active monitors.
Het liefst de Tannoy Reveal, maar als je iets anders te koop hebt/weet, hoor ik het ook graag.
Zolang het maar actieve zijn.
Bedankt.
Rini.

waarom die Zmoke?

jij hebt zoveel vette gear...:) koop eens iets, wat meer in je straatje thuis hoort :)
gr
mw

Zoveel vette gear...valt wel mee toch?
Bedoel je nu dat ik beter voor de Truth van Behringer kan gaan (omdat ik daar sowieso al redelijk wat van heb) ofdat ik iets moet aan schaffen wat nog duurder is dan die Tannoy's?
Die Tannoy's liggen net in hetgeen wat ik te besteden heb.
Geef me eens een tip wat meer in mijn straatje ligt dan......ben wel nieuwsgierig:confused:

Quested

Quested

Ik blijf erbij.

Quested.

U zal het zich NOOIT bertreuren.

En zo je mij niet gelooft zet ik n'importe wat, inclusief Behringer,Alesis, Tannoy of wat dan ook van dezelfde grootte en vermogen(behalve Genelec of Focal) naast mijn bokjes . Ik beloof dat u bleek wordt rond uw neus.

Ik kan er echter niets aan verhelpen dat u 2500 euro voor deze zwarte dozen moet neertellen. Sparen is dus de boodschap als je overtuigd bent dat de aankoop van monitors een lange termijn investering is.

Ik heb de Tannoy's besteld.
Gezien dat het beetje klooien met synths dat ik doe alleen puur hobby is (dus ik verdien er geen cent aan), en gekeken naar de rest van mijn setup , denk ik daar goed mee uit de voeten kan. Ik heb jaaaaaaaaaren zitten luisteren naar gewone Akai huiskamer boxen, dus wat dat betreft is het al een hele verbetering, denk ik.
Anyway, bedankt voor jullie reacties.

Re: Quested

Re: Quested

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik blijf erbij.

Quested.

U zal het zich NOOIT bertreuren.

En zo je mij niet gelooft zet ik n'importe wat, inclusief Behringer,Alesis, Tannoy of wat dan ook van dezelfde grootte en vermogen(behalve Genelec of Focal) naast mijn bokjes . Ik beloof dat u bleek wordt rond uw neus.

Ik kan er echter niets aan verhelpen dat u 2500 euro voor deze zwarte dozen moet neertellen. Sparen is dus de boodschap als je overtuigd bent dat de aankoop van monitors een lange termijn investering is.

Mag ik met mijn PMC's TB2 en Bryston 3B ook voorbij komen, ik beloof je dat je Quested's het moeilijk krijgen.
blijven wel mooiie monitoren hoor daar niet van.

En ik zit er dus ook aan te denken deze Tannoys te kopen. Ik moet het al veel te lang doen met Yamaha-speakers!
Dus ZmokE hoe zijn ze bevallen...die Tannoys van je?

Ze bevallen goed...kunnen redelijk wat af.
Ik denk dat ze nog beter tot hun recht komen in "acoustisch fatsoenlijke ruimte".
Ik zit in een vierkant hok met gladde muren. Daarbij staan ze ook nog eens té ver uit elkaar (volgens de manual dan toch).
En ja, als je denkt dat je blauwe krijgt (zoals de meeste afbeeldingen doen vermoeden) kom je van een vrij kouwe kermis thuis. Ze zijn dus echt groen.....en in een lila gekleurde studio vloekt dat.....ook als ze uit staan 8o)

voor alpha 1

ik heb nog tannoys 800 staan(niet active!!!!)en zonder versterker.
mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.

Origineel geplaatst door ZmokE
Ik denk dat ze nog beter tot hun recht komen in "acoustisch fatsoenlijke ruimte".
Ik zit in een vierkant hok met gladde muren. Daarbij staan ze ook nog eens té ver uit elkaar (volgens de manual dan toch).

Inde review door SOS magazine las ik

They also seem to work well in domestic rooms that haven't had the benefit of acoustic treatment, plus you don't have to sit in exactly the same spot every time to hear a decent mix.QUOTE]

Dat heb ik nog niet veel in reviews over andere monitors gelezen. In tegenstelling tot de meeste forumleden heb ik geen geoptimaliseerde studioruimt. Sterker, ik heb niet eens een studio, wel een plekje om lekker muziek te maken.

Ik heb deze ook 'geselecteerd' maar heb ze nog niet in actie gehoord maar dat gebeurd (hopelijk) tijdens het komende weekend.

Origineel geplaatst door ZmokE

In de review door SOS magazine las ik

They also seem to work well in domestic rooms that haven't had the benefit of acoustic treatment, plus you don't have to sit in exactly the same spot every time to hear a decent mix.
Dat heb ik nog niet veel in reviews over andere monitors gelezen. In tegenstelling tot de meeste forumleden heb ik geen geoptimaliseerde studioruimt. Sterker, ik heb niet eens een studio, wel een plekje om lekker muziek te maken.

Ik heb deze ook 'geselecteerd' maar heb ze nog niet in actie gehoord maar dat gebeurd (hopelijk) tijdens het komende weekend.

Status
Please reply by conversation.
Back