beginners advies: geluidskaart via usb?

Valheru

Nieuwkomer
Heb na jaren weer eens m'n synthesizer aangeloten op m'n computer met ingebouwde realtek onboard geluidskaart en Vista. Nu krijg ik dit niet goed werkend in Sonar, aangezien hij steeds crasht door een overflow.

Nu wil ik een nieuwe (/tweedehans) geluidskaart kopen, als het kan ook gelijk met midi interface. Nu zag ik dat bijvoorbeeld E-Mu ook interfaces biedt die je via USB kan aansluiten. Dit zou wel makkelijk zijn aangezien ik ook een laptop heb.

Werkt audio opnemen / afspelen / midi gebruiken nu net zo goed op USB als op een normale audiokaart via bijvoorbeeld PCI?

Verder hoop ik dat iemand me kan helpen met de keuze van een geschikte interface. Alvast bedankt!

Ik heb 2 weken geleden deze gekocht en ben er tot nu toe zeer tevreden over!

Was 159€ bij Thomann

De midi is zeer strak en de kaart werkt probleemloos op 128 samples! Zowel op de C2Q (XP Pro UK SP3) als op m'n C2D Laptop (Vista Home SP1)

Ik moet Hyde hier bijtreden, heb zelf ook al een half jaartje die Lexicon Omega, en ben er tot op heden nog steeds zeer tevreden over. Nog niks problemen mee gehad.

Usb is geschikt voor audiokaarten maar moet toch het onderspit delven voor firewire, maar zolang je niet meer dan 4 audiokanalen op 't zelfde moment wil gaan recorden kun je prima via usb werken.

bedankt voor de info. als iemand nog een geschikte module over heeft dan hoor ik het graag.

Back