Ow ja vergeten mijn mening over de bakken te droppen
Roland R8 : Leuk ding maar vind hem te groot en de pads voelen niet prettig aan,vind de Bassdrum wel lekker.
Boss DR110 : Geinig ritmedoosje,simpele sequencer en een beetje cheap versie van de 606 maar wel lekkere Bd,Sn en Clap.
Roland TR-606 : Sja poor mans 808..
Korg ER-1 : Toch wel een geinig ding voor plastic geluidjes...leuke sequencer en een hele slechte maar leuke delay
Vermona DRM1 MkII : Neemt imo te veel rackruimte in beslag maar kan wel van die ''simmons'' achtige geluidjes produceren..MIDI toewijzen aan de klanken werkt echt super!
Elektron Machinedrum : Leuk maar kan teveel..verdronk er zowat in.
Jomox Airbase99 : Vind deze veel ruw klinken,houd er niet zo van.Echt een zwoele bass a'la 808 kreeg ik er in elk geval niet uit (kan ook aan mij liggen)
Novation Drumstation : Leuk voor erbij en tegenwoordig goedkoop te scoren.Leuk voor de hats maar vind het allemaal net niet.
Alesis DM5 : Standaard drums voor bread & butter wel veel triggers achterop de unit maar dit is eigenlijk alleen handy voor de drummers onder ons.
Alesis HR-16 : Had deze in mijn gedwongen ''daisy'' chain tijd en hing hem achterin de lijn omdat ik de clap veel gebruikte en deze net wat later afgespeeld werd.Erg leuke sounds erin.
MPC2000XL,MPC1000,MPC60 : Horen min of meer ook wel in dit rijtje thuis.De 1000 vond ik wat minder maar had die in de tijd dat die 16e bug er nog inzat.De 2000XL is de veelzijdigste,maar de 60 voegde echt iets toe.Over de swing is al veel gespeculeerd en hen hier mijn eigen theorie over.....die swing is NIET apart of magisch!Je knipt de samples op gehoor waardoor je in tegenstelling tot visueel editten (waarbij de meeste bij het begin van de sample knippen) dus worden sommige samples (al is het maar een ms) later of vroeger getriggerd waardoor je dus automatisch al een andere ''groove'' krijgt.
Wat betreft de digibakken zoals een Sakata (geweldig ding herinner me nog een artikel van erg lang geleden in de FM) Dit is gewoon te samplen MITS je het goed doet..leuk voor de heb maar niet meer dan dat.Al moet ik wel toegeven dat ik destijds met alleen een drumbak op schoot toch wel wat leuke avonden heb gehad.Je moet daar gewoon even voor gaan zitten en er lekker induiken.