In het voorjaar heb ik een pci-e duende kaart gekocht. Deze draaide prima
in mijn DAW. (pc win XP sp2 met Cubase 5.1).
Zit ik gisteren aan een project te werken waarbij er op een goed moment een te hard signaal door een duende channelstrip plugin heen gaat.
Ergens later komt er ineens geen signaal meer door de duende plugin. Ook niet door andere duende plugins die ik in het project gebruik. (standaard channel strip). Alsof ze allemaal op mute stonden, want als ik de plugin op bypass zette kwam het geluid weer door.
Volgende acties gedaan:
Project opnieuw geladen: geen geluid
Cubase opnieuw gestart: geen geluid
DAW opnieuw opgestart: wel geluid
ok..
opgelost zou je zeggen.
Maar vervolgens hoor ik harde kraken als ik het project afspeel. Ik haal de Duende plugs eruit en probleem is direct verholpen.
Bij een ander project speel ik af en lijkt alles prima te lopen tot ineens de asio meter vol in het rood gaat en het afspelen in slowmotion gaat met gestotter.
Ik haal de Duende plugs eruit en probleem is direct verholpen.
Beide problemen zijn reproduceerbaar.
Duende kaart is ondertussen van laatste software driver en firmware voorzien.
maar dat loste niets op.
in de FAQ's bij SSL en op het Mixbuss forum heb ik nog geen posts gevonden die mijn probleem beschrijven.
En dat ding werkte du al maanden probleemloos.
Ik zou bijna gaan denken dat die kaart gewoon defect is gegaan...
Als er hier nog duende gebruikers zijn die iets herkennen van bovenstaande..laat het weten.
in mijn DAW. (pc win XP sp2 met Cubase 5.1).
Zit ik gisteren aan een project te werken waarbij er op een goed moment een te hard signaal door een duende channelstrip plugin heen gaat.
Ergens later komt er ineens geen signaal meer door de duende plugin. Ook niet door andere duende plugins die ik in het project gebruik. (standaard channel strip). Alsof ze allemaal op mute stonden, want als ik de plugin op bypass zette kwam het geluid weer door.
Volgende acties gedaan:
Project opnieuw geladen: geen geluid
Cubase opnieuw gestart: geen geluid
DAW opnieuw opgestart: wel geluid
ok..opgelost zou je zeggen.
Maar vervolgens hoor ik harde kraken als ik het project afspeel. Ik haal de Duende plugs eruit en probleem is direct verholpen.
Bij een ander project speel ik af en lijkt alles prima te lopen tot ineens de asio meter vol in het rood gaat en het afspelen in slowmotion gaat met gestotter.
Ik haal de Duende plugs eruit en probleem is direct verholpen.
Beide problemen zijn reproduceerbaar.
Duende kaart is ondertussen van laatste software driver en firmware voorzien.
maar dat loste niets op.
in de FAQ's bij SSL en op het Mixbuss forum heb ik nog geen posts gevonden die mijn probleem beschrijven.
En dat ding werkte du al maanden probleemloos.
Ik zou bijna gaan denken dat die kaart gewoon defect is gegaan...

Als er hier nog duende gebruikers zijn die iets herkennen van bovenstaande..laat het weten.