Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
. Trek je portemonnee maar alvast open.
maar die zijn wel erg duur zeg Hanz. Trek je portemonnee maar alvast open.
Opzich vind ik het geen verkeerde vraag. Ik bedoel, je ziet echt alleen maar bij die dure top modellen dat er 3-weg is.
Betekent full range niet dat 1 speaker/conus alle geluid (de full range dus) weergeeft?
Volgens mij betekent full range dat je spectrum gescheiden is in 3. Hoog, midden en laag.
Zou het zo zijn dat je (vrijwel altijd op de veel duurdere na) dus altijd laag-mid, hoog-mid en hoog hebt. En voor het laag dus altijd een sub moet gebruiken ?
Praktisch alle monitors zijn full range (behalve de echte kleintjes met bv. 4" woofer driver en kleiner).

"Waarom heeft een 'normale' auto altijd een 3- of 4-cilinder, en waarom kan niet elke auto 200?"
?Mwa, dat is maar net hoe je full range intepreteerd. Een 2 weg 6" of 8" studiomonitor zal idd wel wat 25hz weergeven. Maar ik spreek pas van full range als de roll offfreq in de buurt van de 25hz zit.
Als je 3 weg monitoren wilt zien moet je eens in mid-field of full range gaan kijken.
Bij mid en full field is er inderdaad vaak meer ruimte (en budget) beschikbaar.