Boss DR-660 doet het niet meer

bikkel

Everything is on the One
Mijn DR-660 ging redelijk spontaan ineens niet meer normaal aan, maar gaf de melding dat het geheugen corrupt was en dat hij geinitialiseerd moest worden. Dit heb ik uiteindelijk gedaan, en toen bij de daarop volgende keren dat ik hem opstartte kwam ik direct in een scherm waarin in de variatie VAR en nog zoiets in moest stellen.

Ik kon wel wat dingen aanpassen zoals tempo en pattern nummer, maar de meeste knoppen geven een "rare tekens in beeld" crash of herstarten de DR-660.

Ik heb even geen idee meer wat ik nog kan doen :erm:

Nee. Ik geloof dat ik nog een universele heb die ik kan omzetten naar het juiste voltage etc, ik had de originele er bij.

Hmm ik kan geen geschikt plugje vinden. Hij maakt geen geluid meer, maar ik kan nog wel rustig de pads instellen. Klik ik op record of play loopt hij vast.

Zou zomaar de batterij kunnen zijn, hoewel hij dan normaliter een 'battery low' indicatie geeft en verder niets raars... Misschien de batterij vervangen? Zit ergens onder de outputs, is zover ik me herinner gewoon een cr2032 in een clip. Geen idee wat er verder mis kan zijn, misschien dat er wat contacten wat nieuw soldeer kunnen gebruiken? Dat was ooit bij mijn DX100 het geval (gaf ook rare tekens in 't display en deed verder niets zinnigs meer). En voor de zekerheid:

- de DR660 gebruikt een 12volt AC-AC adapter, minimaal 500mA
- de plug is niet standaard zoals voor veel AC-DC adapters, maar valt wel te kopen bij electronica zaak (de mijne kocht ik bij Coditronix).

Batterij is een goede, dat ga ik even proberen. Ik had hem al open gehad maar ik heb niks geks gezien.

Ik heb de batterij ondertussen al een keer vervangen. Ik kan wel dingen instellen als MIDI-kanaal en dat onthoudt hij ook, maar rondom patches en patterns blijft hij garbled.

Ook schakelt hij zichzelf uit na een tijdje......als ik hem dan weer aan zet doet hij het heel even en dan gaat hij uit. Dus er lijkt toch meer aan de hand te zijn :(

*kick*

Hij is misschien weer net te goedkoop om te laten repareren maar ik vind het wel erg zonde om hem weg te gooien.....

Hmja, misschien toch na laten kijken tegen een maximum prijs afspraak? Je koopt er zo weer eentje voor 100 of 150 euro, dus ja... Ik zat met hetzelfde dilemma rondom een Kawai R100; zonde om weg te gooien en zonde om kapot in een hoekje te laten verstoffen... Die heeft forumlid Twiki voor een nette prijs weten te fixen. En eerlijk gezegd: de dr660 is wel een stuk gaver dan een R100 :D

Ik heb hetzelfde met een dr-55. Zou het de moeite zijn te laten fixen? Ik weet eigenlijk niet wat een dr-55 zoal kost, had deze voor een plaat geruild

Twiki gaat het binnenkort sowieso druk krijgen denk ik, ik vrees toch dat hij mijn Dayner weer tiptop mag gaan maken. Maar je kijkt liever toch ook altijd eerst even zelf.

En gear weggooien daar heb ik toch best wel wat moeite mee. Uiteindelijk hebben sommige mensen in 1986 waarschijnlijk ook zo'n instabiel vals monofoon oud kreng met houten zijkantjes weggedonderd omdat hij te duur was om te repareren. Zo'n enorm apparaat wat dan "mini" in de naam heeft ;)

Back