BPM Sync met beats in Ableton

MvD

Ouwe rot
Beste luitjes,

Ik wil binnenkort een leuke mix maken met eigen beats en live met een synth spelen met 2 nummers van Lady Gaga.

Ik heb gezocht op youtube en heb Just Dance en Love Game acapella gevonden (goede kwaliteit) :

Alleen wanneer ik deze in Ableton prop (eerst alleen 1 van deze) dan rekent hij een BPM uit. Wanneer ik een beat (wat ook een sample is) wil combineren dan klopt er geen hout meer van...

Ik heb al bv. alleen het refrein alleen uitgeknipt maar dan klopt er nog niets van.

Wie o wie kan me hiermee helpen?

Moet ik iets in Ableton activeren of doen dat het gelijk gaat lopen? Ik heb al geprobeerd met "Consolidate" maar dat levert niets op helaas...

ja je moet in je warp venster 1 selecteren en dan rechter muisknop warp from here straight.

Ableton suckt in het vinden van het juiste tempo...en bij vocals is dat natuurlijk helemaal niet te doen.

Welk venster is het warp venster dan?

Hmmm,,, heb je een betere suggestie om het op een juiste bpm snelheid te krijgen? Of is bij onbegonnen werk denk je?

Eeuh ja dat venster onderin met die waveform....bedoel ik..

>Wat ook werkt is het origineel in 1 kanaal...en de acapella in een ander dan schuiven tot ze overlappen.

Nogmaals, laat ableton nooit zelf warpen...

Het tempo van de acapella is over het algemeen gewoon af te leiden van de originele track. Als je dit tempo weet, dan weet je dus in ieder geval wat het tempo van je acapella moet zijn en dan kun je vandaar verder gaan met warpen. Moet trouwens eerlijk bekennen dat ik dat hele gewarp met Live nooit goed onder de knie heb gekregen en heb daarom Live maar gelaten voor wat het is.

Just Dance = 119 bpm
Love Game = 105 bpm

Hmmm ik ben gisteravond even bezig geweest maar snapte er werkelijk niets van...

't Lukte totaal niet...

Misschien ga ik even dat nummer in reaper importeren en dan mijn beats afstemmen op 't tempo die Dancehall aangegeven heeft.

Thnx Dancehall!

Back