Juno 106

Origineel geplaatst door foxenberg
You're the King :halleluja

Graag gedaan hoor. :)

Origineel geplaatst door wesko
Tenzij de batterij leeg is, dan mot dit elke dag weer. Memory protect helpt daar niet...

Als de batterij inderdaad leeg is en je doet de 106 aan, dan zullen er achter de patches hele rare geluiden of helemaal geen geluid zitten. Dan is het dus tijd om de batterij te vervangen. Voor een paar euro heb je al een nieuwe en daarmee kan de 106 er weer minstens 15 jaar tegenaan. :okdan:

Origineel geplaatst door oli303
Volgens mij heb jij een kat in een zak gekocht. Als je 2de hands zo'n toestel koopt moet je toch altijd alles dubbelchecken... Daarom koop ik nooit iets dat ik niet persoonlijk bij de verkoper kan gaan testen.

Oh nee, ik heb het ding al een tijd, toen ik 'm kocht was 'ie echt nog 100% (heb indertijd met dat handige lijstje alles nagekeken, tot groot ongenoegen van de verkoper wiens geduld danig op de proef werd gesteld, zeker toen ik 'm korting vroeg omdat de output wat los zat). Maar ja, na verloop van tijd gaat dat spul kuren vertonen. Maar niks ernstigs tot nu toe. Ik werk al jaren met synths waarvan de geheugen batterij leeg is, dus ik kan me er niet al te druk over maken. De meeste instellingen onthoud ik gewoon en als ik een nummer af heb of live wil spelen, dan sample ik gewoon het geluid (vandaar dat ik me altijd de pleuris sjouw met een s2000). Geluiden uit de Juno maakte ik toch al na in de Nord. Ik vraag me soms ook af waarom ik nog een juno heb...?

2de hands prijs Juno 106

2de hands prijs Juno 106

Kan een Juno 106 overnemen voor 350,--. Verkoper zegt dat ie in prima staat verkeert, maar dat gaan we nog even testen natuurlijk.

Is dat een goede prijs, als ie echt in orde is?

Re: 2de hands prijs Juno 106

Re: 2de hands prijs Juno 106

Origineel geplaatst door shortwave
Kan een Juno 106 overnemen voor 350,--. Verkoper zegt dat ie in prima staat verkeert, maar dat gaan we nog even testen natuurlijk.

Is dat een goede prijs, als ie echt in orde is?

yup! een goei/redelijke prijs.

wel goed testen he.
Dus in poly mode 1 én 2.
Ook de toetsen lang indrukken zodat je kan horen of de VCA in orde is.

R.

Mijne heeft hetzelfde en dus zet ik hem gewoon op 2. Alleen bij mij faalt de test dus wel (en heb je dus eh, een net iets ander probleem).

Tzt koop ik er wel een 106 bij en als ik echt durf soldeer ik de foute osc er uit. Er is wel achter te komen welke defect is maar dan moet je even een scoop lenen. Ik zou het niemand aanraden.

Koop je een 106, DOE WEL ALTIJD DE TEST, zoals hierboven in de .txt file beschreven! Is dus geen garantie maar zeker niet fout om te doen, scheelde mij 100 Eur.

Oh, en de service docs staan op mijn site, klik www, afdeling DOC.

Net de test gedaan en de Juno is niet zwanger...grin. bedankt voor de info alles is in orde
Handig zulke info 8o)

Tzt koop ik er wel een 106 bij en als ik echt durf soldeer ik de foute osc er uit. Er is wel achter te komen welke defect is maar dan moet je even een scoop lenen. Ik zou het niemand aanraden.

en dan heb je dan een 5stemmige ofzo? en werkt dat?

Re: Re: 2de hands prijs Juno 106

Re: Re: 2de hands prijs Juno 106

Origineel geplaatst door funxiun
Ook de toetsen lang indrukken zodat je kan horen of de VCA in orde is.

Oh da's ook een goeie tip, had ik nog nietaan gedacht! thanx! :okdan:

Origineel geplaatst door EDP

Dan werkt een noot niet en soms wel. Ligt aan de volgorde van spelen. Soms valt zomaar een noot weg.
In poly II is de volgorde achterstevoren en is de kapotte achteraan gesorteerd. Volgens mij is bij mij ook de VCA stuk want oms hoor je de filter envelope niet, dan is het geluid constant van timbre.

Ik zat er ook aan te denken er een bij te kopen en te solderen. Zaten er niet 2 osc of vca in 1 behuizing, zo'n zwart plakje vertikaal met 12 pootjes?

Ik zat er ook aan te denken er een bij te kopen en te solderen. Zaten er niet 2 osc of vca in 1 behuizing, zo'n zwart plakje vertikaal met 12 pootjes?

Tjonge jonge... nou... poeh hee! Ik weet het niet. Ga mijne pas volgende week ophalen!

Origineel geplaatst door EDP

Nee, dus niet! Zie thread waar Foxenberg eentje te koop had, maar toch besloot zijn kapotte Juno te behouden.

alles over de 106 tests bij elkaar

alles over de 106 tests bij elkaar

Ik heb net zitten knippen plakken en volgens mij heb ik alle info nu wel bij elkaar over batterijen, test etc. Misschien dat iemand even wil kijken of het een beetje klopt, dan hebben we een mooi stukkie documentatie bij elkaar.

Met name de VCF kant (hoe test ik of dat nog werkt) staat er niet in. Wie heeft dat in Engels of Nederlands?

Hier staat het

Of gewoon www button klikken, dan "gear", dan "juno 106" en dan "test description".

Re: alles over de 106 tests bij elkaar

Re: alles over de 106 tests bij elkaar

Ik heb net zitten knippen plakken en volgens mij heb ik alle info nu wel bij elkaar over batterijen, test etc. Misschien dat iemand even wil kijken of het een beetje klopt, dan hebben we een mooi stukkie documentatie bij elkaar.

Met name de VCF kant (hoe test ik of dat nog werkt) staat er niet in. Wie heeft dat in Engels of Nederlands?

Hier staat het

Of gewoon www button klikken, dan "gear", dan "juno 106" en dan "test description".

Tjonge.... Tof dit, man!

Ideaal voor mensen zoals ik, die volgende week een Juno gaan halen :) *D

Verdorie, en ik ga mij dit weekend een 106 halen... Nu krijg ik al schrik!

Ik ga het er toch op wagen!

Origineel geplaatst door Chille
Verdorie, en ik ga mij dit weekend een 106 halen... Nu krijg ik al schrik!

Ik ga het er toch op wagen!

Geen schrik hebben... gewoon goed uitkijken en alles tot in de details nakijken.
Er zijn op dit forum helaas nogal wat mensen die zich gemakkelijk laten in 't zak zetten en veel geld geven aan defecte toestellen waar je niets meer aan kan doen.
De staat van een 20-jaar oud apparaat hangt af van wie (en hoe) het gebruikte.

Mijn Juno heb ik overgekocht van een ex-Roland demonstrateur, welke het toestel ettelijke keren heeft laten servicen bij Roland en het zelf altijd zeer goed heeft onderhouden, waardoor het in zeer goede staat is en speelt als nieuw. (alleen het preset select knopje '7' is defect bij mij, maar dat is vrij eenvoudig te fixen... ben helaas te lui)

Het hangt allemaal dus af van hoe het toestel is gebruikt in het verleden en dat geldt niet alleen voor de Juno-106 hoor.

En mocht hij dan achteraf kapot gaan, kan je er nog altijd tulpen inzetten, want dat ding is toch echt ook wel heeel mooi.

he he he

Origineel geplaatst door oli303
Mijn Juno heb ik overgekocht van een ex-Roland demonstrateur, welke het toestel ettelijke keren heeft laten servicen bij Roland en het zelf altijd zeer goed heeft onderhouden, waardoor het in zeer goede staat is en speelt als nieuw. (alleen het preset select knopje '7' is defect bij mij, maar dat is vrij eenvoudig te fixen... ben helaas te lui)
Het hangt allemaal dus af van hoe het toestel is gebruikt in het verleden en dat geldt niet alleen voor de Juno-106 hoor.

En wat valt er te servicen aan een Juno? Ik bedoel als je er een stofkap overheen heb liggen en de battery al een keer vervangen heb, wat heeft een servicebeurt dan voor zin?

Hola,

Een paar vraagjes in de categorie Juno 106-problemen:

1) de vorige eigenaar van mijn Juno zei dat -ie gemod was om het stemprobleem tegen te gaan. Wat houdt dat precies in?
2) kennelijk is die mod of niet uitgevoerd of helpt -ie niet. Sinds vanmiddag 14:03 functioneert stem 5 van mijn Juno niet meer. Hetgeen erg hard en diep suckt omdat ik in onderhandeling was om 'm te verkopen. Hoeveel zou een reparatie mij kosten en bij wie/wat/waar kan ik terecht?
3) wat is een redelijke prijs om te vragen voor een gare Juno 106?

Veel dank!

Trip

Reparatie bestaat volgens mij uit het vervangen van de oscillators, erg moeilijk, want naar ik hoorde zijn de componenten vrijwel op. Een handige kennis zou van 2 juno's er een kunnen maken. Het zijn de rechtopstaande zwarte dingetjes met veel pootjes, 3 stuks (2 kanaals per chip). Ik vertel het misschien niet helemaal correct, maar dat maakt pas uit als je gaat vervangen-) Wie het beter weet, corrigeer me!

Op mijn site, http://www.weskomusic.nl/refer/weskomusic/juno106.html kun je nog wat testjes en details zien.

Mijn Oscillator/VCO is ook defect, ik gebruik hem dan in Poly II, waardoor het pas opvalt als je meer dan 4-stemmig speelt (doe ik niet op dat ding). Ik kocht hem voor 350 EUR met defect, dus de jouwe raak je heus wel kwijt.

Mocht je een adres hebben waar je componenten kunt kopen, PUBLICEREN! Een handige jongen (m/v) kan het wel (de-)solderen.

Had idd al op je site gekeken voor meer info, echt erg handig. Mijn Juno werkt ook nog wel in Poly-2 mode, maar ik speel wel regelmatig meer dan 4-stemmig dus ik blijf het nogal uh... kut (pardon my French) vinden. :(

Back