Korg M1 triggert ongevraagde extra noten als Atari sequencer meeloopt tijdens spelen.

Nicolas 2000

It's a household name
Mijn setup: emu esynth als masterkeyboard. Atari st met cubase2 als midi sequencer, via midex en 12x thru box naar synths. Werkt perfect met alle synths behalve de M1:

-atari sequencer staat stil, M1 via esynth bespelen: gaat perfect
-atari sequencer loopt en speelt opgenomen noten op het M1 spoor: gaat perfect
-atari sequencer loopt, of de sporen leeg of vol zijn maakt niet uit, als ik dan op de esynth de m1 live ga meespelen worden extra noten getriggerd.

Ik heb al ander midi kanaal geprobeerd, zelfde probleem.

Heeft de M1 nukkige midi implementatie of doe ik iets fout?

Er is dus alleen een midi in kabel op de m1 aangesloten, hij staat in program mode

Midi monitor progje proberen? Kijken wat je de m1 voert…

Ik voer hem in ieder geval niet expliciet de extra noten die ik hoor, want dan zouden andere synths er ook last van hebben. De extra noten hebben ook de neiging te blijven hangen.

Midi monitor progje is geen evidentie met de atari, dan zou ik er al een pc tussen moeten hangen.

In ieder geval andere noten dan degene die ik speel. Bovenop de noten die ik wel speel. Ook niet bij elke noot die ik speel, wel vaak.

Opgelost! Ik stuurde mtc mee over midex 1 waarop alle synths zitten. Ik heb die enkel nodig voor de hd recorder (momenteel) dus ik zal ze naar midex 2 verhuizen, samen met de hd recorder.

Opgelost! Ik stuurde mtc mee over midex 1 waarop alle synths zitten. Ik heb die enkel nodig voor de hd recorder (momenteel) dus ik zal ze naar midex 2 verhuizen, samen met de hd recorder.
Dit dus. MTC stroompje op zijn eigen MIDI output gezet weg van alle synths, en de M1 doet niet meer raar. Wel bijzonder dat alle andere synths er geen last van hadden, waarschijnlijk omdat de M1 een sequencer ingebouwd heeft.

Back