Alleen de eerste 5 toetsen werken!? CME UF5

ben2man

Stamgast
Jongens ik ben trotse eigenaar van een CME UF5. Prachtig ding, kan hem perfect gebruiken met mijn reason.

Maar 2 dagen geleden was ik toch minder gelukkig toen opeens in mijn Reason projecten niet alle toetsen meer werkten.. sterker nog. Alleen de eerste 5 toetsen produceren daadwerkelijk geluid (zwarte inbegrepen). De rest geeft nog wel een midi-signaal af maar daar houdt t bij op.

Om t nog vreemder te maken, in FL studio doet zich dus exact hetzelfde probleem voor! Het is dus niet iets met de software vermoed ik. Ligt het aan mijn drivers?

Hebben jullie genoeg aan deze info om mij te helpen?

Ik hoor het graag en anders verstrek ik de nodige details!

Alvast bedankt! :okdan:

http://www.midiox.com/ midiox kan je precies vertellen wat voor midi nog wel verstuurd wordt. Heeft dit ding een factory reset functie? Het kan best zijn dat er nu een mapping in zit die niet helemaal overeenkomt met wat je wilt (misschien per ongeluk, of door een applicatie die raar deed), dus dat kun je ook nog proberen.
Helpt dit alles niet, probeer hem eens aan een andere computer. Als het geen mappingprobleem is en hij doet op een andere machine hetzelfde, dan is het misschien tijd om de leverancier eens te bellen, wellicht istie kapot.

Doet me denken aan SPLIT functie
Verschillende secties van je keyboard op verschillende midikanalen.

Misschien een keer resetten? Terug naar factory settings (eerst huidige instellingen backuppen).

Heb je niet per ongeluk op je cme de transpose functie aanstaan? Als je bijvoorbeeld een paar octaven naar boven getransponeert bent, kan het zijn dat je synths de noten niet meer mee pakken, terwijl er nog wel midi signaal binnen komt!

Druk een keer Split en Dual tegelijk in. De display gaat dan knipperen, en de cme is dan gereset.

Ben benieuwd

Pimpameter!!!
Gast 10000 maal props naar jouw ouweee!

Woehoe! dacht na alle bovenstaande reacties dat ik t beter kon opgeven maar na de duidelijke reset-uitleg kon ik m binnen 10sec fixen :D

thx (L)

Topic mag gesloten worden.. misschien handig voor anderen..

Back