NI Kontakt DFD memory error

cns

sfm
Ik snap er geen fuck van...

Heb nu in mijn Cubase project 3x kontakt in gebruik... Als ik nu een nieuwe kontakt player of kontakt 2 wil gebruiken gaat er iets niet lekker... Hij begint te mekkeren over DFD memory, nu heb ik dat al omhoog gezet maar dan knalt heel cubase er ineens uit... Kortom mis ik iets moet ik iets met mijn virtuele geheugen doen of snapt kontakt het gewoon niet?

Overigens heb ik dus ook een probleem met het toevoegen van kanalen in Kontakt. Als ik een oud project vanuit sx open staan er meer audio outputs maar zodra ik een nieuw project open en dus een nieuwe kontakt en daar kanalen in wil toevoegen zit Cubase dat niet :(

zal wel iets verkeerd doen?! Iemand een oplossing?

ALvaste bedankt

schijnbaar moet dit een oplossing zijn...

please try the following first:

Close your host and start Kontakt standalone. Go to:

- MAIN options/DFD: reduce the DFD slider to the number of voices one instance has to play. 150 voices might be a good setting if you only run one instrument per kontakt instance.

Note that each Kontakt instance will take that amount of RAM without any samples loaded. So keep it low.

- MAIN options/DFD: Check Override instruments preload buffer size. Setting around 12.00kB

Close Kontakt and restart your host project.
If you get DFD voice buffer error messages increase the "Amount of DFD Ram" slider

- copying the Kontakt plug in and renaming it will not improve anything

regards

Frank

sowieso wordt cubase 32-bit (of een willekeurige andere host) ontzettend onstabiel als je meer geheugen probeert te gebruiken dan die aan kan spreken... ik zit nu zelf al een halve maand op die VSL netwerk plugin te wachten om dit probleem dus op te lossen (door dus je samplers op een andere, 64 bit, computer te draaien)

Ik weet niet of dat het probleem van jou is, maar geheugen problemen klinken in ieder geval erg bekend, jammer genoeg :)

je moet kontakt maar 1 keer inladen, het klinkt alsof je 3 keer kontakt inlaadt.
je hebt 16 sporen per kontakt instance, dan zou het gewoon moeten werken.

niet om lullig te doen of zo, maar heb je de handleiding wel eens ingekeken?
ik zie namelijk allerlei vragen en opmerkingen over dingen die niet werken van jou hier op het forum die duidelijk laten zien dat je gewoon niet weet hoe het werkt. Wat mij doet vermoeden dat je de handleidingen niet gelezen hebt.

Dat moet je natuurlijk zelf weten, alleen maak je je het jezelf wel erg moeilijk zo :D

je moet kontakt maar 1 keer inladen, het klinkt alsof je 3 keer kontakt inlaadt.
je hebt 16 sporen per kontakt instance, dan zou het gewoon moeten werken.

niet om lullig te doen of zo, maar heb je de handleiding wel eens ingekeken?
ik zie namelijk allerlei vragen en opmerkingen over dingen die niet werken van jou hier op het forum die duidelijk laten zien dat je gewoon niet weet hoe het werkt. Wat mij doet vermoeden dat je de handleidingen niet gelezen hebt.

Dat moet je natuurlijk zelf weten, alleen maak je je het jezelf wel erg moeilijk zo :D

nee hoor komt absoluut niet lullig over ;)

Heb hiervoor alleen nog maar met SX gewerkt en alles zal wel redelijk hetzelfde zijn, maar toch soms heb je het gevoel of je het derde wiel nog moet uitvinden!

Thanks voor de reactie en die manual tja is niet mijn favoriete lektuur maar misschien wel meer dan verstandig :koffie:

cheers

sowieso wordt cubase 32-bit (of een willekeurige andere host) ontzettend onstabiel als je meer geheugen probeert te gebruiken dan die aan kan spreken... ik zit nu zelf al een halve maand op die VSL netwerk plugin te wachten om dit probleem dus op te lossen (door dus je samplers op een andere, 64 bit, computer te draaien)

Ik weet niet of dat het probleem van jou is, maar geheugen problemen klinken in ieder geval erg bekend, jammer genoeg :)

ach dat 64bit is denk ik pas aan de orde als ik overstap naar windows 7! Zit nu nog gewoon op xp en dus 32 bit waarbij het systeem hooguit 3 en een beetje gb ondersteund... ik heb zelf nu 4GB ram erinzitten...

Vreemd is wel dat ik dit probleem nooit in SX gehad hebt!

nou... het probleem waar ik het over heb is juist met 32-bit aan de orde... probeer maar eens een paar chris hein instrumenten in te laden, dan gaat hij plat...

maar ik weet niet of dat probleem van jou hier ook vandaan komt

Back