Kick 3 komt eraan (nu in Beta)

Nap

Nieuwkomer
Een van de beste drumsynths krijgt een upgrade met Kick 3. Geregistreerde gebruikers van de huidige versie hebben meteen toegang tot de Beta. Release in oktober:

Onze multi-award-winnende KICK-drumplugin heeft zojuist een monumentale upgrade gekregen.

KICK 3 stelt je in staat om moeiteloos de perfecte kickdrum voor jouw tracks te boetseren, vorm te geven en te creëren, nu met baanbrekende nieuwe functies die geluidsontwerp naar nieuwe hoogtes tillen.

Je bent niet langer beperkt tot het zelf synthetiseren van het sub-element; KICK 3 laat je jouw favoriete kicksamples direct in de plugin importeren en analyseren.

Met KICK 3 kun je je oude samplecollectie nieuw leven inblazen en opnieuw creëren.

Ontdek nieuwe creatieve mogelijkheden met de baanbrekende Import & Analyze-functie van KICK 3. Voor het eerst kun je je persoonlijke bibliotheek met kicksamples naadloos in de plugin integreren en ongekende controle over hun geluid ontgrendelen.

Of je nu een klassieke kick wilt verbeteren of iets volledig origineels wilt creëren, de Import & Analyze-functie slaat de brug tussen sample-gebaseerde en gesynthetiseerde kickdrums.

Ons kicksample-importalgoritme is zorgvuldig ontworpen en verfijnd met behulp van duizenden kickdrumsamples uit een breed scala aan genres, wat ongeëvenaarde nauwkeurigheid garandeert.

Sleep eenvoudig je favoriete kickdrumsample in de plugin, en zie hoe KICK 3 zijn magie doet om de klik te isoleren en de sub opnieuw te synthetiseren.

Je hebt geen losse kicksamples nodig om gebruik te maken van deze functie. Wil je de kickdrum uit je favoriete nummer? Sleep eenvoudigweg het volledige nummer in KICK 3 en gebruik de ingebouwde tools om de kick te isoleren die je wilt analyseren en extraheren voor gebruik!

Je kunt nu kiezen tussen logaritmische of lineaire workflows, waardoor je de vrijheid hebt om over te schakelen naar een meer intuïtieve visuele weergave van wat je aan het doen bent.

Gebruik de LOG-schaal voor nauwkeurige controle over de toonhoogte van je sub, en schakel vervolgens over naar de LIN-schaal voor duidelijke visuele feedback bij het aanpassen van volumedinamiek.

Gebruik een referentietrack als een sidechain-ingang om KICK 3 te triggeren zonder handmatig MIDI te hoeven sequencen. Vervang of versterk kicks in je producties.

Onbegrensde creativiteit met 5 lagen tot je beschikking, waarmee je Kliks en Subs op elke laag kunt mixen en matchen. Creëer de ultieme kickdrum door geluiden te stapelen en te mengen in eindeloze combinaties.

We introduceren onze nieuwe Selective Keytracking-functie. Nu kun je precies kiezen welke knooppunten in je SUB-laag reageren op keytracking, waardoor je essentiële elementen onaangeroerd laat terwijl je toonhoogtevariaties op anderen toepast.

Dit betekent dat je kickdrum zijn krachtige lage frequenties behoudt over alle toetsaanslagen, waardoor je de vrijheid hebt om kicks te creëren die consistent, dynamisch en uniek zijn.

Een gloednieuwe FX-suite boordevol krachtige effecten zoals Clip, Tube, Wave en Tape Distortion, een Bit Crusher, Ring Modulator, Delay, Reverb, Filter, Drive, dubbele Compressors en een EQ. Pas deze effecten toe op een van de twee insertkanalen en stuur je vijf lagen erdoorheen voor gedetailleerde controle.

Bovendien kun je het masterkanaal gebruiken om de perfecte afwerking toe te voegen. Met deze verbeterde FX-sectie is het creëren van krachtige en unieke kickdrums nog nooit zo eenvoudig geweest.

Vorm je kickdrums met uiterste precisie met onze geavanceerde 4-bands EQ, uitgerust met een realtime spectrale analyzer. Deze krachtige combinatie stelt je in staat om het frequentiespectrum van je geluid in detail te visualiseren, waardoor je nauwkeurige aanpassingen kunt maken aan elke band.

Ik heb afgelopen anderhalf jaar wat drumbakken gekocht en haal het meeste uit hardware nu, maar daarvoor gebruikte ik eigenlijk altijd Kick. Vind het een hele capabele drumsynth en ik zal ook zeker de upgrade naar 3 doen.

ik ben echt een fan van de fijnmazige pitch envelope control in kick2 maar mis goeie en toegankelijke sample capabilities. Hopelijk hebben ze dit beter toegepast in kick3. Zoja, i'm all in.

Schijnbaar nu wel meer sample integratie, maar ik heb de beta zelf nog niet geïnstalleerd/geprobeerd en ook nog geen demo filmpjes bekeken.

In de email aankondiging staat dat je samples kunt inladen om te laten analyseren. Ik heb de beta nog niet geprobeerd maar het zou echt de bom zijn als Kick3 de klick van je sample af pikt en de rest via de synth engine aanpasbaar maakt.

In de email aankondiging staat dat je samples kunt inladen om te laten analyseren. Ik heb de beta nog niet geprobeerd maar het zou echt de bom zijn als Kick3 de klick van je sample af pikt en de rest via de synth engine aanpasbaar maakt.
Ik heb hem net even geprobeerd, je kan inderdaad een sample in laden en hij splitst het dan in sub en click, ik zie alleen nog niet hoe ik dat weer verder kan editen. Wat een beetje ontbreekt zijn tutorials, het is een stuk uitgebreider dan Kick 2. Ik ga dus nog even klooien.
Overigens kan je in Chop Suey de click, body en sub inladen van verschillende kicks en ook veel mee doen. Is een toffe vst vind ik.

EDIT: het kan inderdaad: een kick inladen en analyseren, vervolgens kan je de sub en click separaat aanpassen. Hij is goed. Ik ga zeker upgraden als ie uit komt.

Laatst gewijzigd:
Ben er zelf ook nog niet achter hoe je dat moet doen, het editen van de sample. Wel zo ver dat ik deze kan afspelen maar dan klinkt de sub alsof deze zwaar naar beneden is gepitcht terwijl het hoog wel het zelfde blijft. Beide zijn dan ook niet te editten.

De interface ziet er wel duidelijk uit en is herkenbaar. Je krijgt er ook een link bij voor naar hun discord kanaal. Hier kan ne alle bugs en zo vermelden. Waarschijnlijk dat je hier ook wat wijzer kunt worden over hoe dingen werken.

Dat is me wel gelukt, wat je net beschrijft zo na de analyse, maar kan deze nog niet editten. De sub sample klinkt ook direct heel anders terwijl de tik wel het zelfde wanneer de sample word getriggerd door de sequencer. Zal het straks nog eens proberen.

Nice ben benieuwd! Ik heb al veel plezier gehad van kick2. Ik zag ook kick ninja voorbij komen, die leek net wat uitgebreider, ook met ai sample analyse. Ben benieuwd wie straks de winnaar wordt.

Bij kick2 uitgevonden dat voor de pitch envelope een S curve hele fijne resultaten geeft. Miscchien heeft iemand wat aan de tip, bij mij werden de kicks hierdoor veel meer mijn smaak.

Kick 2 is toch wel mijn go-to geworden voor kicks en grijp er sneller naar dan bladeren door samples. Ben er wel tevreden mee maar opzich ook wel benieuwd naar de mogelijkheden van het tweaken van samples.

Naast Kick Ninja is er ook Audija @SB-SIX, ik zag daar laatst wat over voorbij komen. Deze:

Naar Kick Ninja moet ik dan ook nog eens kijken :)

Laatst gewijzigd:
Kick 2 is toch wel mijn go-to geworden voor kicks en grijp er sneller naar dan bladeren door samples. Ben er wel tevreden mee maar opzich ook wel benieuwd naar de mogelijkheden van het tweaken van samples.

Naast Kick Ninja is er ook Audija @SB-SIX, ik zag daar laatst wat over voorbij komen. Deze:

Naar Kick Ninja moet ik dan ook nog eens kijken :)

Audija heb ik ook, deeltje 2 zit nu in beta fase, heeft ook veel mogelijkheden maar ik moet me er nog wat beter in verdiepen.

De kick is wellicht het meest besproken element onder producers. Ik heb een keer 10 luidsprekers dezelfde kick laten afspelen van gesloten / bassreflec / horn loaded / koptelefoon / transmisielijn. Alles opgenomen met een " head " binaural microphone KU100 in dezelfde ruimte. Producers niet vertelt dat er verschillende luidsprekers staan. Steeds als ik wisselde van luidspreker vroeg ik is dit " jou " kick of een andere. 95% vertelde dat ze een andere kick hoorde en waren weer uren bezig met het " mooi " maken van deze. Om het goed te doen heb ik ook alle luidsprekers gemeten en de input van de producers per luidspreker vergeleken waardoor veel logische acties van de producer verklaard konden worden en ook aangetoond kan worden wat anders klinkt. Als een kick in de buurt komt van de resonantiefreqentie van een bassreflec systeem word er veel minder decay gebruikt enz. Daarnaast is er ook nog de wetenschap dat het op een PA systeem in een club zaal weer heel anders is. De interactie met de overige elementen is wellicht veel belangrijker dan de kick solo. Vergeet dan ook niet de mastering die zeer waarschijnlijk er ook iets van vind. ALs ik iets lelijk vind dan is het een droge 909 kick . Maar in een grote zaal is een droge 909 kick liquid gold. Dat knalt veeeeeel harder dan een overgeproduceerde kick. Maarja .. we willen ook dat de kick op headphone bombastic klinkt wat in een zaal blubber word. Het beste wat je kan hebben is gewoon een ruimte met een korte nagalm. De meeste studio ruimtes hebben een redelijk ok nagalm vanaf 150 hz omhoog maar onder de 150 hz is onvoldoende akoestische behandeling om objectief te kunnen zijn. Geconsolideerd . Als jij een top studio heb hoor je veel minder verschil tussen luidsprekers dan een gemiddelde studio.

Back