Filter Modulatie Minimoog model D werkt niet

Lacrosse

Rise of the Machines
Zojuist heb ik een 1976 Minimoog Model D uit de VS ontvangen. Hij klinkt als een klok. Helaas lijkt de filter modulatie niet te werken. Osc modulatie doet het prima. Wie o wie herkent dit euvel en kan mij helpen?
Alvast bedankt!

Helaas nog een issue ontdekt
één toetscontact werkt niet goed ... moet hard drukken voordat er een klank is.

Laatst gewijzigd:
Niemand hier ervaring met het onderhoud van een Model D?
Ik ben simpelweg op zoek naar een technicus die weet wat hij doet.
Hoop alleen dat ik hiervoor weer niet speciaal naar Duitsland of Polen moet afreizen!

kan niet veel zijn, iedere goede nederlandse reparateur zou dat moeten kunnen ( j.baars, saint eric, etc etc , zoek even op trefwoord naar betreffende topics )
succes

gewoon even googlen voor een telefoonnummer

toetstcontact: onderkant erafschroeven en even kijken of er iets raar zit, anders even met een wattenstaafje het desbetreffende veertje en de bar op die plek schoonmaken met alcohol. (verder geen zwevende noten of mindere contacten?)

die filtermodulatie zal ook geen ramp zijn, met veel mazzel is het een vuile schakelaar, je zou die oranje dwarsligger eens flink heen en weer kunnen schakelen om te zien of er verbetering optreedt.

kijk je uit met de lo output naar de input ?!

kijk je uit met de lo output naar de input ?!

Moet ik de Hi-out naar de input sturen en de Lo naar m'n mengtafel?

Ik heb een mailtje gestuurd naar Saint Eric en hoop dat hij tussen alle Arp klussen nog ruimte heeft voor een mini.

Hoe leggen jullie de mini op z'n kop zonder de knoppen te beschadigen?

Ik heb een mailtje gestuurd naar Saint Eric en hoop dat hij tussen alle Arp klussen nog ruimte heeft voor een mini.

Een deken/laken een paar keer dubbel vouwen.
Is dan wel zacht genoeg.

je maakt toch een grapje hoop ik

ondersteboven op bed;

je maakt toch een grapje hoop ik

ondersteboven op bed;

Precies, en als je de onder kant er af wil schroeven dan hou je hem ff op de zijkant. Dan kun je ff kracht zetten.

precies andersom idd, de high naar de tafel. en de lo naar de external in! (als je wilt oversturen)

Back