Zelfbouw zonder ervaring?

Kevin

Tis niet te gleuven
heb hier al op gezocht maar kan niks concreets gevonden krijgen..
Maar mijn vraag is dus:

Ik ben een totale leek wat betreft electronica (wat solderen kan nog wel) maar is er een site die de componenten beschrijft en welke benodigd zijn voor het bouwen van bijv. een simpele soundgenerator?
Als ik kijk bij conrad zie ik ook wel oscillatoren met verschillende aanduidingen qua Mhz maar welke zijn nu geschikt om een audio signaal op te wekken,en hoe krijg ik dat vertaald naar een speakertje of jack ?
Het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als hier iemand in jip en janneke taal het kan beschrijven zodat anderen er misschien ook nog wat aan hebben.
En in hoeverre zou je misschien in bijvoorbeeld een programma als Synthmaker al een voorbeeld kunnen bouwen,en zouden de componenten in SM vertaald kunnen worden naar ''hardware'' ?
Alvast bedankt.

En in hoeverre zou je misschien in bijvoorbeeld een programma als Synthmaker al een voorbeeld kunnen bouwen,en zouden de componenten in SM vertaald kunnen worden naar ''hardware'' ?

Heel moeilijk om dit een beetje elegant en handig te doen, aangezien je eindeloos veel circuitjes hebt om bv een zaagtandgolf op te wekken. En dan hangt het van zoveel factoren af welke oscillator je een goede of slechte vindt voor die toepassing.

Ik heb nu even geen tijd om meer info te posten, maar ik denk dat je in jouw geval best begint met zo'n hex schmitt trigger synth. Ik post vanavond meer info als ik op internet geraak.

Ik vond nog een leuke spoedcursus electronica hier :)
http://www.schakelingenonline.nl/cursus/index.htm
Zeer beknopt en eigenlijk ook nog compleet.
http://www.schakelingenonline.nl/

Oscillatoren zijn er op het net genoeg te vinden.
In de Mhz moet je het overigens niet zoeken, want zulke hoge frequencies hoor je namelijk niet... 0~20k is standaard.

Overigens....met een paar regeltjes uitleg over electronica hier plaatsen ben je er niet.